تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 203729

رویان ۱۴۰۴؛ قطب تحقیقات بین‌المللی در سلول‌های بنیادی

رئیس جشنواره و پژوهشگاه رویان:‌ جشنواره رویان همواره یادآور نام دانشمند بزرگ دکتر سعید کاظمی است که ۲۴ سال پیش پژوهشگاه رویان را با هدف ارتقا سلامت جامعه ایران پایه گذاری کرد.
رویان ۱۴۰۴؛ قطب تحقیقات بین‌المللی در سلول‌های بنیادی

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)دکتر حمید گورابی در مراسم معرفی و قدردانی از برگزیدگان این جشنواره افزود:‌ دانشمندان برگزیده این دوره و همینطور آنان که در رده های بعدی قرار گرفته اند و تمام دانشمندان جهان افرادی هستند که با تلاش بی وقفه خود اثبات نمودند جز برای ارتقای زندگی بشری به چیزی نمی اندیشند.

وی گفت: ما نه تنها از برندگان 16 جشنواره قدردانی می کنیم، بلکه تمام تلاش های داشنمندان ملی و بین المللی برای ما ارزشمند هستند.

گورابی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در سومین دهه فعالیت بر آن است تا در چشم انداز افق 1404 به قطب تحقیقات و فن آوری بین المللی در علوم سلول های بنیادی مبدل شود ادامه داد: راه تحقق این چشم انداز آن است که ماموریت خود را در چهار محور پژوهش، توسعه، آموزش و ترویج یافته های علمی در درمان بیماری های صعب العلاج و ناباروری تعریف کنیم.

رئیس جشنواره و پژوهشگاه رویان افزود: امسال برندگان جشنواره در بخش بین الملل شامل یک برنده در هر یک از زمینه های ناباروری زنان، ژنتیک تولید مثل، جنین شناسی و سلول های بنیادی است.

وی گفت:‌ 160 داور ملی و بین المللی داوری طرح های امسال را برعهده گرفتند که در اینجا لازم است از آن ها تشکر کنم.

گورابی افزود: موضوع مهم دیگر جشنواره امسال برگزاری سومین دوره از جایزه دکتر کاظمی است؛ این جایزه فرصتی است برای جوانان عاشق علم است تا با برجستگان علمی دنیا آشنا شوند.

قرار است شنبه 14 شهریور جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به پروفسور رابرت لنگر اهدا شود.

پروفسور لنگر دارای هزار و 300 مقاله پژوهشی و هزار اختراع علمی است؛ وی بیش از 300 شرکت دانش بنیان تاسیس کرده است.

درشانزدهمین جشنواره بین المللی رویان  ۲۰۴ طرح تحقیقاتی از ۴۷ کشور جهان  ارائه شده است .
بیشتر این طرح های تحقیقاتی از کشورهای آمریکا، چین، هند، ایتالیا، آلمان و ژاپن به جشنواره رویان ارسال شده است.
امسال 9 طرح نیز از پژوهشگران ایرانی در جشنواره بین المللی رویان شرکت کرده است.

رئیس جشنواره بین المللی رویان گفت: برگزیدگان جشنواره شامل پروفسور ژانگ از دانشکده پزشکی هاروارد آمریکا با عنوان طرح غلبه بر موانع اپی ژنتیکی، پروفسور ژو از فرهنگستان علوم چین با طرح روشی نوین برای القای پرتوانی در سلول های جنین، دکتر پارت از موسسه ملی تحقیقات هندوستان با طرح اثر تغییراتی پروتئینی در درمان ناباروری، دکتر ساچدوا از گروه زیست شناسی تحقیقات باروری هندوستان با طرح نگهداری و حمایت تخصصی از جنین، دکتر مسعود زمانی از دانشگاه بلژیک با طرح بررسی محتوی ژنتیکی ژنوم و دکتر مریم شاه حسینی از پژوهشگاه رویان با طرحی به منظور تشخیص بیماری های التهابی رحم و دکتر مرتضی محمودی از مرکز تحقیقات دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان طرح بسترهای سلولی زیست شناسی هستند.

دکتر حمید گورابی افزود: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، انجمن ناباروری خاورمیانه، شبکه سلول های بنیادی ایران، انجمن باروری و ناباروری و صندوق حمایت از پژوهشگران حامیان جشنواره و کنگره رویان هستند.

در کنار جشنواره و کنگره بین المللی رویان، یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی، دهمین سمینار پرستاری و مامایی در پزشکی تولید مثل و شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی تولید مثل نیز از 11 تا 13 شهریور در سالن همایش های رازی برگزار می‌شود.

استفاده از آخرین متدهای درمان ناباروری، بروزرسانی روش های درمانی بیماران با پاسخ ضعف تخمدانی و مکانیزم تعیین جنسیت از جمله محورهای مورد بحث در دهمین سمینار پرستاری و مامایی است.
https://taghribnews.com/vdcauenuo49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی