تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 258729
هیأت کارشناسی سازمان ملل:

حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن جنایت جنگی است

یک هیأت کارشناسی سازمان ملل متحد با بررسی 10 مورد از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن اعلام کرد:بسیاری از آنها علیه اهداف نظامی واقعی صورت نگرفته است و در واقع جنایت جنگی به حساب می آیند.
حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن جنایت جنگی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،بررسی های این هیأت کارشناسی نشان داد که حملات هوایی که به رهبری عربستان صورت گرفته است، در واقع هیچ توجیه نظامی نداشته و می توان آنها را در ردیف جنایات جنگی طبقه بندی کرد.

این نتایج پس از بررسی 10 مورد حمله هوایی به یمن بین ماه مارس و اکتبر پارسال که به کشته شدن حداقل 292 غیر نظامی از جمله 100 زن و کودک منجر شد، به دست آمده است.

این هیأت همچنین تأکید کرد که بر اساس بررسی های به عمل آمده طراحی و اجرای عملیات مذکور بدون در نظر گرفتن قوانین مربوط به حقوق انسان دوستانه صورت گرفته است.

ائتلافی که از ششم فروردین ماه به رهبری عربستان پارسال برای جنگ در یمن، فقیرترین کشور عربی و بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی آن به قدرت شکل گرفته است، بحرین، کویت، قطر و امارات را در برمی گیرد و توسط مصر، اردن، مراکش و سودان حمایت می شود.

حدود 10 هزار غیر نظامی تا کنون در این جنگ جان باخته اند و سازمان ملل بحران یمن را یکی از بدترین شرایط حاکم بر جهان توصیف کرده است.
https://taghribnews.com/vdcauanuo49nm01.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی