تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 257324
وزیر خارجه روسیه:

جامعه بین الملل هنوز برای مبارزه با تروریسم متحد نشده است

وزیر خارجه روسیه در سخنرانی سالانه خود ابراز تأسف کرد که هنوز جامعه بین‌الملل نتوانسته است برای مبارزه با تروریسم یک جبهه متحد ایجاد کند.
جامعه بین الملل هنوز برای مبارزه با تروریسم متحد نشده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنرانی سالانه خود تهدید تروریسم بین‌المللی را تهدید مهم 2016دانست و گفت: مسکو تأسف می‌خورد که جامعه بین‌الملل «هنوز نمی‌تواند یک جبهه متحد علیه تروریسم ایجاد کند».
 
وی تأکید کرد: روسیه، همکاری تمام کشورها در زمینه مبارزه با تروریسم را مورد استقبال قرار می‌دهد. روسیه آمادگی دارد با آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو بر اساس احترام متقابل همکاری کند و چنین همکاری باید بدون تحمیل ارزش‌های خارجی بر شرکا و همپیمانان باشد.
 
وزیر خارجه روسیه در خصوص چشم‌انداز روابط کشورش با دولت جدید آمریکا تصریح کرد: از اظهار نظرات ترامپ در خصوص اولویت مبارزه با تروریسم، استقبال می‌کنیم.
 
وی به تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت: روسیه امیدوار است که همکاری در زمینه بحران سوریه و موضوعات دیگر با تیم ترامپ مؤثرتر و کارآمدتر از همکاری با دولت اوباما باشد.
 
این دیپلمات روس تصریح کرد: مسکو دعوت از نمایندگان دولت آمریکا و سازمان ملل به مذاکرات سوریه در «آستانه» قزاقستان که 23 ژانویه برگزار می شود را مناسب می‌داند. زیرا مذاکرات سوریه در آستانه، می‌تواند اولین تماس رسمی بین روسیه و دولت ترامپ باشد.
وی در خصوص این مذاکرات گفت: هدف از این مذاکرات منسجم کردن آتش‌بس سوریه است.
 
لاوروف در پاسخ به این سؤال که بحران سوریه چگونه حل خواهد شد، گفت: تنها خود مردم سوریه می‌توانند درباره فدرالی کردن جمهوری عربی تصمیم‌گیری کنند.
 
وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه در این مذاکرات، شبه نظامیان مسلح و گروه های معارض مسلح حضور نخواهند داشت، تصریح کرد: تعداد زیادی از شبه‌نظامیان معارض سوری درخواست پیوستن به آتش‌بس را مطرح کرده‌اند.
 
وزیر خارجه روسیه درباره عملیات نظامی کشورش در سوریه گفت: روسیه با آغاز عملیات ضدتروریستی در سوریه اقدام درستی انجام داد زیرا ما موفق شدیم تروریست‌ها را از دمشق دفع کنیم و به ارتش سوریه در آزادسازی حلب کمک کردیم.
 
لاوروف تأکید کرد که جنگ در سوریه و دیگر کشورهای منطقه در وهله اول با استفاده از زور قابل توقف است.
 
وی با اشاره به این که آمریکا می‌خواسته از داعش و جبهه‌النصره برای سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه استفاده کند، خاطرنشان کرد: نمونه‌های بی‌شماری از تلاش مخفیانه آمریکا و همپیمانانش برای استفاده از النصره و داعش به منظور تضعیف و در نهایت سرنگونی اسد وجود دارد.
 
لاوروف در پایان اظهار داشت: جنگ احتمالاً متوقف می‌شود و حقوق مسیحیان، مسلمانان و دیگر افرادی که تمام عمر خود را در سوریه و در دیگر کشورهای منطقه گذرانده‌اند در وهله اول از طریق استفاده از زور تضمین می‌شود زیرا لازم است که تروریسم را بی رحمانه و کامل هدف قرار داد.
 

 
https://taghribnews.com/vdcau0nuy49nme1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی