تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 294396

تأکید فضل الله بر لزوم درمان عوامل به وجود آمدن تروریسم در منطقه

امام جمعه بیروت بررسی و درمان عوامل پدید آمدن تروریسم در عراق و منطقه را خواستار شد.
تأکید فضل الله بر لزوم درمان عوامل به وجود آمدن تروریسم در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در دیدار ایاد علاوی رییس جمهور اسبق عراق به بررسی چالش های پیش روی این کشور پس از آزادی از لوث تروریسم پرداخت و گفت: همه عوامل به وجود آمدن پدیده تروریسم در عراق و منطقه باید مورد بررسی و درمان قرار گیرند.
 
وی افزود: هیچ کدام از قشرهای ملت عراق نباید از عملیات بنای عراق جدید دور شوند تا این کشور بتواند به نقش و جایگاه خود در منطقه بازگردد.
 
این روحانی لبنانی از اقدامات ارتش و ملت و دولت عراق برای جنگ با تروریست ها در زمینه های مختلف تقدیر کرد و اظهار داشت: پدیده تندروی و تروریسم و به حاشیه راندن دیگران باید بر اساس آموزه های دینی و تربیتی از بین رفته و ریشه های آن مورد درمان قرار گیرد تا این پدیده با عنوان های دیگر بازنگردد.
 
وی با اشاره به اهمیت هوشیاری امنیتی برای عدم بازگشت تروریسم به عراق تصریح کرد: به حاشیه راندن هر قشر عراقی از مشارکت در عملیات سیاسی سبب تأسیس خاستگاه جدید فتنه و نزاع در این کشور می شود.
 
حجت الاسلام فضل الله همچنین وحدت ملت عراق در مقابله با چالش های آینده و بازسازی عراق قوی و یکپارچه برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در منطقه را خواستار شد.
 
ایاد علاوی نیز درباره انتخابات آتی پارلمان عراق سخن گفت و ادامه داد که انتخابات باید بر اساس قانونی شفاف و عادلانه برگزار شود تا همه عراقی ها بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.
 
وی از اندیشه های معتدل آیت الله سید محمد حسین فضل الله از مراجع تقلید فقید یاد کرد و خاطرنشان ساخت: عراق و جهان عرب و اسلام به شدت به چنین اندیشه هایی نیاز دارند تا بتوان جوامع عربی را پس از دوران سخت کنونی متحد کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcaoynui49noe1.k5k4.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی