تاریخ انتشار۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۸
کد مطلب : 290598
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

وحدت و همدلی همان التزام عملی و قلبی به مشترکات اسلامی است

امامان و خطبای جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به اینکه مسلمانان از مشترکات فراوانی برخوردار هستند، التزام عملی و قلبی به این مشترکات را در گرو تحقق وحدت و همدلی در جامعه عنوان کردند.
وحدت و همدلی همان التزام عملی و قلبی به مشترکات اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: وحدت و همدلی از اهداف متعالی دین مبین اسلام و نبی مکرم اسلام (ص) بوده است و همواره مسلمین را به آن سفارش کرده اند.

«آخوند قربان محمد ذوالفقاری» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش، اظهار کرد: امت اسلامی هر وقت یکدل و یکپارچه در کنار هم باشند به عزت و سربلندی دست می یابند و در صورت دچار شدن به اختلاف و تفرقه، شکوه و عظمت آنها از بین می رود.

به گفته وی؛ خداوند متعال انسان مسلمان را عاقل و زیرک خطاب می کند و چنین فردی تحقق وحدت و انسجام را به نفع خود و جامعه اسلامی می داند.

امام جماعت مسجد سارجه ینقاق، خاطر نشان کرد: ایجاد تفرقه و اختلاف کار دشمن است و دامن زدن به آن نابود کننده جامعه بشری است.

کشورهای غربی در برابر قتل عام مسلمانان میانمار سکوت کرده اند

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: مجامع جهانی و کشورهای غربی در قبال کشتار و نقض آشکار حقوق مسلمانان روهینگیا سکوت معنی داری اختیار کرده اند.

 «آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: اگر یک نفر مسیحی در نقطه ای از جهان کشته شود همه نهادهای بین المللی آنرا در بوق و کرنا کرده و خواستار کمک به وی می شوند.

به گفته وی؛ لازم است خود مسلمانان با حفظ یکدلی، حامی و پشتیبان همدیگر باشند و دل به کشورهای غربی نبندند.


 مردم با كمک های خود به مردم ستم ديده ميانمار ياری دهند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: در چند ماهه اخيرهزاران تن از مسلمانان ميانمار شهيد و صدها هزار تن از مردم مظلوم روهينگيايی از خانه و كاشانه خود رانده و آواره شده اند.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس با اشاره به تداوم حملات بی رحمانه افراطیون بودايی با حمايت نظاميان دولت ميانمار عليه مسلمانان روهينگيا، اظهار کرد: متاسفانه در بی تفاوتی معنادار برخی مجامع جهانی و كم توجهی نهادهای حقوق بشری بين المللی، مسلمانان مظلوم و آواره ميانمار در شرايط بسيار بدی از جهت غذا، پوشاک و دارو قرار دارند.

به گفته وی؛ مسلمانان دیندار روهينگيا تنها به جهت اعتقاد به دين اسلام مورد تهاجم، تجاوز و ظلم قرار گرفته اند.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس، خاطر نشان کرد: ضروری است مردم مسلمان منطقه با كمک های مادی و معنوی خود از طريق سازمان ها و ارگان های معتبر از جمله هلال احمر، كودكان، زنان آواره و مسلمان محروم و مظلوم روهينگيا را ياری رسانند.

رسول الله (ص) سراج منیر برای انسان ها است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) سراج منیری برای انسان ها است و راه صحیح را برای همگان نشان داده است.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: همه نقاط جهان با نور درخشان پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) روشن شده است.

به گفته وی؛ خاتم المرسلین (ص) بدعت ها و رسومات باطل جاهلیت را در هم شکست و در برابر همه گروه های انحرافی و منافقین ایستادگی کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، علما و روحانیون را مرزبانان امت دانست و گفت: علما و روحانیون که وارثان انبیا الهی هستند باید این رسالت را به خوبی به انجام برسانند.

وی، افزود: وظیفه علما است که بدعت ها و رسوم خرافی را از دین بزدایند و از ورود آن به دین جلوگیری کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcaownua49nom1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی