تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 33069

نشست ساليانه روحانيون و مبلغين بريتانيا

روحانيون، مبلغين، ائمه جماعات و روسای مراکز اسلامی و مساجد بريتانيا ، در روز شنبه ۱۳ آذر و در آستانه ماه محرم سال ۱۴۳۲، به منظور هماهنگی و بررسی راهکارهای تبليغی مناسب برای مجالس سوگواری و عزاداری عاشورای حسينی در سراسر بريتانيا، يازدهمين نشست ساليانه خود را در مرکز اسلامی انگليس در لندن برگزار کردند.
نشست ساليانه روحانيون و مبلغين بريتانيا
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
اين نشست با عنوان " قیام جاودانه عاشورا ؛ حقایق، عبرت ها و تحریف ها و مسئولیت بزرگ عالمان دین " و با حضور جمعی ازروحانيون، مبلغين، ائمه جماعات و رؤسای مراکز اسلامی انگليس از مليت‌های گوناگون و از شهرهای مختلف بريتانيا، به دعوت مرکز اسلامی انگليس برگزار شد.

درمراسم افتتاحيه اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين "معزی" نماينده رهبر معظم انقلاب، و رئيس مرکز اسلامی انگليس، هدف از برگزاری اين نشست‌ها را که هرساله در آستانه ماه‌های رمضان و محرم و بمنظور بهره وری از فرصت بسيار ارزشمند تبليغی در اين ماه‌ها برگزار می شود، تبيين راهکارهای تبليغی مناسب برای طرح ارزش‌ها و حفظ شعائر اسلامی به ويژه فرهنگ عاشورايی و مبانی اصولی دين مبين اسلام عنوان كرد.

رئيس مرکز اسلامی انگليس وظيفه بسيار سنگين روحانيون و مبلغان دينی در پيام رسانی به منظور ابلاغ دين خدا ، روشنگری و واقعيت بخشی و صيانت از آن را ياد آور شد و اظهار داشت: عالمان دينی چون ادامه دهنده راه پيامبر خدا هستند بايد به وضوح و روشنی، پيام دين خدا را ابلاغ نمايند و خود نيز الگوی دين، اخلاق و اعتقادات و انجام وظايف دينی بر اساس شريعت و تقوای الهی باشند.

حجت الاسلام والمسلمين معزی روحانيون و عالمان دينی را مرزبانان دين برای جلوگيری از نفوذ و ضربه زدن دشمنان برشمرد و افزود: ماههای محرم و صفر فرصت تبليغی عظيمی است که بايد از اين فرصت برای ابلاغ دين خدا و ابلاغ پيام عاشورا بهترين استفاده‌ها را برد.
رئيس مرکز اسلامی انگليس انسان معاصر را خسارت ديده ترين انسان‌های تاريخ بشريت خواند و اظهار داشت: عالمان دين و روحانيون مسئوليت دارند تا مکتب عاشورا را که برای نجات انسانها آغاز شد، صيانت نمايند و جريان عظيم عاشورا که اثرگذارترين واقع تاريخ انسان‌ها بوده است را حفظ کنند و پيام آن را به تمامی بشريت برسانند و با هوشياری و بصيرت دينی خود بايد مراقب باشند و از افزوده شدن پيرايه های غير واقعی و افراطی توسط بعضی دوستان ناآگاه و برخی دشمنان اسلام به واقعه عظيم عاشورا برای تحريف آن، جلوگيری نمايند.

حجت الاسلام والمسلمين معزی قيام اباعبدالله الحسين (ع) را ماندگار و زنده دانست و گفت: حقايق، درسها و عبرت‌های عاشورا بايد بدرستی بيان شود و فرهنگ اعتقادی و زندگی مردم بايد بر اساس زندگی و رفتار پيامبر خدا و حرکت امام حسين(ع) در عاشورا و مجاهدت‌های ديگر ائمه هدی که زير بنای توحيدی داشته است، بنا و فرهنگ سازی شود.

رئيس مرکز اسلامی انگليس در پايان سخنان خود ضمن تشکر از حضور روحانيون و رؤسای مراکز دينی سراسر انگليس، اظهار اميدواری کرد که اين نشست‌ها بتواند راهگشاي بسياری از مسائل فکری ومطرح جهان اسلام به ويژه برای جامعه اسلامی بريتانيا باشد.

حجت الاسلام شيخ "ابونبوغ" از روحانيون عراقی مقيم بريتانيا نيز در اين مراسم، با اشاره به سير تاريخی واقعه کربلا و اهميت اثرگذاری آن برای حفاظت از دين مبين اسلام و ماندگار ماندن اسلام محمدی (ص)  و همچنين تبيين بحث‌های علمی در خصوص اين واقعه اثرگذار در بسياری از مراکز دانشگاهی وعلمی جهان، گفت : نهضت عاشورای حضرت اباعبدالله الحسين(ع) موجب نفی تمامی انحراف‌ها و تحريف‌ها  و خون امام حسين (ع) در حقيقت نجات بخش اسلام محمدی و ماندگاری آن شد.

حجت الاسلام شيخ "حسن مسعود" از ديگر روحانيون عراقی، در سخنان کوتاهی، هدف اصلی گردهم آيی روحانيون در اين‌گونه نشست‌ها را همسويی تبليغی برای بيان درست واقعيت‌ها و درسهای نهضت عاشورای حسينی ذکر کرد و تأکيد نمود که منابر خطبای دين و پيام رسانان فرهنگ عاشورايی بايد جامع و دربرگيرنده همه اقشار به ويژه جوانان باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمين "ظفر عباس" رئيس مجمع علمای شيعيان پاکستان نيز در مراسم افتتاحيه اين نشست، ضمن تشکر از رييس مرکز اسلامی انگليس برای برگزاری چنين نشستهای سودمند، با استناد به آيات قرآن به ذکر مسئوليت‌های خطبا و پيام رسانان دينی، گفت: اگر در چنين جلساتی، همه عالمان دينی به درستی به کليه مسئوليت‌های دينی خود برای پيام رسانی و ابلاغ دين واقف شوند، به بهترين و با ارزش ترين دستاوردها در اين‌گونه نشست‌ها دست خواهيم يافت.

حجت الاسلام و المسلمين ظفر عباس با اشاره به اهانت برخی از افراد نادان به همسر پيامبر گرامی اسلام (ص) و صدور فتوای تاريخی و اثر گذار حضرت آيت الله العظمی خامنه ای برای جلوگيری از فتنه ای که به دست دشمنان اسلام پديد آمده بود، اظهار داشت: روحانيون و عالمان دينی مسئوليت دارند که در منابر خود شجاعانه برخورد نمايند و در مقابل هرگونه فتنه وانحراف ايستادگی نمايند و در جهت تبيين درست معارف دينی و فرهنگ عاشورايی تلاش نمايند.

وی افزود: اين دستور پيامبر اسلام است که عالمان دين در مقابل بدعت‌ها بايد علم خود و پيام حق را اظهار نمايند و در برابر ايجاد بدعت‌ها ساکت ننشينند و در چنين مواقعی است که دين از هرگونه انحراف و تحريف و بدعتی مصون خواهد ماند و جامعه اسلامی راه صلاح و حق را خواهد پيمود.

حجت الاسلام والمسلمين "ابوديه" روحانی مرکز اسلامی لبناني‌های مقيم لندن به عنوان آخرين سخنران اين مجلس با تأکيد بر اينکه همه سخنان پيامبر اکرم (ص) مستند به وحی از سوی خدای متعال بوده است، به روايت مشهور ايشان مبنی بر اينکه «حسين از من است ومن از حسينم» اشاره کرد و افزود: صدور دين اسلام از سوی حضرت محمد مصطفی (ص) و بقای آن با نهضت امام حسين (ع) می باشد.

روحانی مرکز اسلامی لبناني‌های مقيم لندن در ادامه سخنان خود تأکيد كرد: در ايام تبليغی و مجالس عزاداری حسينی بايد مردم را به تکاليف شرعی خود واقف سازيم و خطبای دينی بايد در منابر خود به مردم توکل به خدا را آموزش دهند و آنان را متوجه به ولايت و معاد يعنی دنيای آخرت و دنيای بعد از اين دنيای مادی کنند و انحرافات دينی وتحريف‌ها را به آنان هشدار دهند تا مردم بتوانند زندگی سالمی بر مبنای حرکت توحيدی داشته باشند.

https://taghribnews.com/vdcaowne.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی