تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 170393

موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۲۶۱۰ منزل مسکونی در شرق بیت المقدس/ هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی موافقت قطعی خود را با ساخت شمار دیگری از خانه های صهیونیست نشین در بخش شرقی بیت المقدس اعلام کرد، این در حالی است که آمریکا از این اقدام رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است.
موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت ۲۶۱۰ منزل مسکونی در شرق بیت المقدس/ هشدار آمریکا به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان غیر دولتی در فلسطین اشغالی "صلح اکنون" روز چهارشنبه فاش کرد کابینه رژیم صهیونیستی با احداث ۲۶۱۰ باب منزل در محله "غِفعات هَمَتوس" واقع در بخش شرقی و الحاقی بیت المقدس موافقت کرده است.

این سازمان اعلام کرد طرح ساخت این تعداد منزل هفته گذشته موافقت نهایی را به دست آورد.

شهرداری بخش اشغالی بیت المقدس اجرای این طرح را در سال ۲۰۱۲ تصویب کرده بود.

اما این که چرا طرح جدید ساخت خانه های یهودی نشین در برهه ای به تصویب می رسد که فضای موجود میان میان اسرائیل و فلسطین تنش آلود شده است، مشخص نیست. 

اوری آریل، وزیر مسکن اسرائیل در گفت و گو با رادیو دولتی اسرائیل گفت زمان تصویب طرح جدید خانه سازی در شرق بیت المقدس به طور تصادفی صورت گرفته است.

آمریکا محکوم کرد
به گزارش رویترز، آمریکا روز چهارشنبه نگرانی خود را از قصد رژیم صهیونیستی مبنی بر ادامه شهرک سازی در شرق بیت المقدس ابراز و اعلام کرد این امر تعهد تل آویو به صلح را زیر سئوال می برد.

جنیفر ساکی‌، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا،‌ ضمن بیان این مطلب گفت چنین اقدامی می تواند یک "پیام مشکل ساز" را به جامعه جهانی ارسال دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا افزود:‌ چنین اقدامی تنها محکومیت از سوی جامعه بین المللی را به دنبال خواهد داشت و اسرائیل را حتی از نزدیک ترین هم پیمانانش دور خواهد کرد.

این سخنگو افزود: اتحاذ چنین رویکردی می تواند به تردیدها درباره تعهد اسرائیل به حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره را زیر سوال ببرد.
https://taghribnews.com/vdcaown6e49n0e1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی