تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 272598
تقریب گزارش می دهد

​روز قدس؛ روز همبستگی و همدلی با مردم فلسطین/ روزه داران تشیع و تسنن وحدت اسلامی را به نمایش گذاشتند

بیت المقدس قبله نخست مسلمانان در جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یک بار دیگر امروز شاهد طنین فریادهای آزادیخواهان جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و مشت آهنین وحدت امت اسلامی بر سر رژیم غاصب صهیونیستی فرود آمد.
​روز قدس؛ روز همبستگی و همدلی با مردم فلسطین/ روزه داران تشیع و تسنن وحدت اسلامی را به نمایش گذاشتند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب از ارومیه، مردم خداجو و روزه دار اهل سنت و تشیع آذربایجان غربی امروز با حضور باشکوه و گسترده خود با آرمان های مقدس آزادی قدس شریف، تجدید میثاق کردند و عظمت و ابهت وحدت اسلامی را علیه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست به نمایش گذاشتند.

یکی از شهروندان کرد زبان ارومیه ای در گفت و گو با خبرنگار تقریب در ارومیه می گوید: مردم امروز در راهپیمایی روز قدس نشان دادند که مسلمانان در هر کجای دنیا که باشند یکپارچگی و اتحاد خود را حفظ می کنند.

علی محمد عبادی می افزاید: حضور ما در راهپیمایی روز قدس باعث دلگرمی مردم فلسطین می شود و اعتماد به نفس آن ها را بالا برده و انگیزه مقاومت آن ها را در برابر رژیم غاصب صهیونیست را افزایش می دهد، سردمداران رژیم غاصب صهیونیست بدانند با نسل کشی در غزه به اهداف خود نخواهند رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه می گوید: آخرین جمعه رمضان المبارک روز بزرگی است که در این روز امت واحده اسلامی با ندای امام (ره) یاد مظلومیت‌های فلسطین را گرامی می‌دارند و دشمن صهیونیستی را متوجه می‌کنند که دنیای اسلام در آینده‌ای نه چندان دور به هم خواهد پیوست و آنگاه جایی برای تنفس صهیونیست‌ها وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی می افزاید: صفوف به هم پیوسته ملت در روز قدس آهنگ ماندگاری را خواهد نواخت و یکبار دیگر دنیا مات و مبهوت عظمت امت اسلامی و در رأس آنان ملت ایران اسلامی را نظاره‌گر خواهد بود.

وی اظهار می دارد: این استان به ‌عنوان رنگین ‌کمان قومیت‌ها و مذاهب و ادیان الهی نمادی از وحدت و ایستادگی است و روز قدس در این جغرافیا بهتر از هر جای دیگر معنی می‌شود. 

امام جمعه ارومیه تصریح می کند: در روز قدس امسال نیز ترک، کرد و آشوری در کنار هم در این استان نوای وحدت و ایثار سر می دهند و دشمن را مأیوس می کنند.

استاندار آذربایجان غربی هم می گوید: روز قدس روز احياي روحيه ظلم ستيزي و نمادي از وحدت امت اسلامی در رویارویی با جنايات صهیونیسم جهانی است.

قربانعلی سعادت می افزاید: اين روز، یادگار ماندگار بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و نشانگر عزم جدي مسلمانان ايران و جهان براي آزادسازي قدس از چنگ دژخيمان و رهايي مردم بي دفاع فلسطين از ظلم و آوارگي است .

وی اضافه می کند: اکنون و در این مقطع حساس به ویژه با توجه به تحولات اخیر تمام برادران و خواهران روزه دار و مردم انقلابي و هميشه در صحنه آذربايجان غربي همراه با مردم سراسر کشور در حضوری دشمن شکن، حمایت و همراهی خود را با آرمان قدس و ملت مظلوم فلسطین و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و دولت‌های استکباری حامی این رژیم اعلام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم در گفت و گو با خبرنگار تقریب در ارومیه می گوید: حضرت امام با اعلام آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در سال 58 حیاتی دوباره به اسلام بخشیدند، راهپیمایی روز قدس صرفا راهپیمایی و تجمع ساده نیست بلکه نماد وحدت مسلمانان در اعلام انزجار از استکبار جهانی است.

حجت الاسلام محمدرضا بابازاده می افزاید: روز قدس تبلور غیرت مردم مسلمان در دفاع از مظلوم و هشداری از سوی مسلمانان به دشمنان اسلام و مسلمانان و نشان روحیه‌ استکبارستیزی و مبارزه با ظلم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم می گوید: مردم همیشه بیدار شهرها و مناطق روستایی آذربایجان غربی پا به پای دیگر هموطنان عزیز همچون همیشه با شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز روز قدس خشم و انزجار خود را نسبت به متجاوزان سفّاک و حامیان بین المللی وی اعلام کنند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی می افزاید: روز جهانی قدس، روز تجلی اراده ملت ها برای آزادی، روز نوید رهایی از ستم، روز غیرت، عزت، کرامت، عدالت، استقامت و ایستادگی، روز پایداری، روز مقابله با زور و زر و تزویر است.

وی اضافه می کند: شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز امروز نشان دهنده خشم و انزجار مردم جهان نسبت به متجاوزان و حامیان بین المللی وی است.
https://taghribnews.com/vdcaounua49n0m1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی