تاریخ انتشار۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 219696

اشتیاق به همکاری با ایران، از " پکن" تا "رم " (از شرق تا غرب)

مجموعه این نوع فعالیت های دیپلماتیک، گویای آن است که روند تحولات بین المللی متضاد با خواست دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به پیش می رود و با پشت سر گذاشتن دوران اعمال بیشترین فشارها و تحریم ها، روندی طبیعی را در تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران، از سرگرفته است.
اشتیاق به همکاری با ایران،  از " پکن"  تا  "رم " (از شرق تا غرب)

اشتیاق به همکاری با ایران،  از  "شرق" تا  "غرب"

           سفر رئیس جمهوری چین به ایران و سفر رئیس جمهور کشورمان به ایتالیا و فرانسه، ازجمله شاخص ترین دید و بازدیدهای هفته های اخیر  در حوزه های سیاست خارجی بشمار می رود.

     این درحالی است که در این فاصله، نخست وزیر پاکستان،  وزیر امورخارجه تایلند و تنی چند از مقامات دیگر کشورها نیزبه به ایران سفر کرده و  رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیرامور خارجه کشورمان هم به منظور شرکت در دو نشست مهم بین المللی به عراق و سوئیس رفته اند.

   پیداست که این حجم از رفت و آمدهای دیپلماتیک و امضای ده ها یادداشت تفاهم و سند همکاری، در بردارنده نشانه های بسیار مثبتی  است که از برپایی بنایی تازه در برقراری و گسترش روابط با دیگر کشورها حکایت می کند.

   با این حال سفر رئیس جمهور چین به ایران که از یک دیدگاه، سمبل شرق ایدئولوژیک و جغرافیایی است و  سفررئیس جمهور کشورمان به ایتالیا ( و  واتیکان )که  سمبل غرب ایدئولوژیک و جغرافیایی بشمار می رود، در مقایسه با دیگر دیدارها، از امتیازات بیشتری برخوردار  است و نشانه مثبت تری را  از جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین المللی  ارائه می کند. بخصوص آن که هم چین و هم ایتالیا  فاقد سوابق نامطلوب و سیطره طلبانه در دوران تاریک استعماری هستند و در دوران تحریم چندساله اخیر، برخلاف برخی از کشورها ، همکاری ها و همسویی های بسیار کمتری با کشورهای غربی به ویژه  آمریکا داشته اند.

    در این باره مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور چین فرمودند: دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل اطمینان همچون چین بوده و هستند و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه همکاریهای چین در دوران تحریم را فراموش نخواهد کرد.

   نگاهی به کارنامه ایتالیا در روابطش با جمهوری اسلامی ایران، نشانگر آن است که این گفته رهبری تا اندازه زیادی در خصوص ایتالیا نیز مصداق پیدا می کند. 

   به هر ترتیب، مجموعه این نوع فعالیت های دیپلماتیک، گویای آن است که روند تحولات بین المللی متضاد با خواست دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به پیش می رود و با پشت سر گذاشتن دوران اعمال بیشترین فشارها و تحریم ها، روندی طبیعی را در تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران، از سرگرفته است.

   روندی که قاعدتا  رژیم های ارتجاعی و پادشاهی منطقه و همچنین رژیم غاصب صهیونیستی، تاب تحمل آن را ندارند و به همین منظور  بیشترین و در عین حال مذبوحانه ترین تحرکات را در مقطع زمانی حاضر علیه جمهوری اسلامی ایران  به اجرا  در می آورند.

   در واقع کوشش های ذلیلانه و خفت آور  مقامات ریاض برای بسیج کشورهای ضعیف و ذره بینی علیه ایران و فراخوان این نوع کشورها برای قطع رابطه سیاسی با ایران، به منزله  مواجهه با تندباد عظیمی است که نه تنها سیطره منطقه ای آن ها را کاملا از میان برده،  بلکه اینک ساختار پادشاهی کهنه و جاهلی اشان را  در معرض سقوط حتمی قرار داده است.
 
https://taghribnews.com/vdcaoonui49n6i1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی