تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 279898
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(12)

حج بهترین جلوه وحدت و اتحاد امت اسلامی است

تنا - استان گلستان
مدرس حوزه علمیه اهل سنت احمدیه چین سولی آق قلا، گفت: فریضه حج ابعاد گوناگونی دارد و اگر مسلمانان به خوبی به آنها توجه کنند و مناسک آن را به صورت صحیحی که خداوند خواسته انجام دهند همین اعمال و مناسک می تواند بهترین نماد و جلوه برای اتحاد، تفاهم و همگرایی امت اسلامی باشد.
حج بهترین جلوه وحدت و اتحاد امت اسلامی است
«آخوند عبدالرحمان پقه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با اشاره به نقش مهم حج در وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: با توجه به آثار، منافع و ابعاد گوناگونی که حج دارد می توان گفت که حج یکی از بارزترین و مهمترین سمبل اتحاد در جامعه اسلامی است.

به گفته وی؛ با تجمع و طواف به دور خانه خدا مسئولیت اجتماعی احساس می شود، امنیت اجتماعی و شناخت همدیگر به وجود می آید و در بزرگترین نماد اسلامی تبادل افکار و اندیشه صورت می گیرد.

امام جماعت روستای قزلی آق قلا با تاکید بر اینکه ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمانان از جنبه های اجتماعی حج است، تصریح کرد: حج مظهر وحدت اسلامی است، اسلام دین وحدت، خیر و همكاری بین مسلمانان است به همین خاطر وحدت اسلامی در حج باید نهادینه شود.

وی، افزود:
حجاج مسلمان با هر تابعیتی، مذهبی، نژادی، زبان و رنگی که دارند همه ساله در یک زمان مشخص در آن مکان مقدس گرد هم می آیند و اجتماع عظیمی را تشکیل می‌ دهند که در جهان نمی‌ توان برای آن نمونه‌ ای پیدا نمود.

به گفته وی؛ ارتباط تنگاتنگ مسلمانان با همدیگر و تقویت روح اخوت و برادری میان آنان در موسم حج به اوج خود می رسد.

این روحانی اهل سنت گلستانی با اذعان بر اینکه وحدت و همدلی بین مسلمانان موجب ایجاد صف واحد در مقابل توطئه‏ دشمنان اسلام می شود، بیان کرد: انسجام اسلامی هم یک آرمان و شعار اصیل اسلامی و هم یک تکلیف عملی و اجرایی و هم یک ضرورت تاریخی است.

 وی، ادامه داد: انسجام و اتحاد اسلامی عامل موثر و اساسی در تقویت هویت جمعی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی مسلمانان و زمینه ساز اقتدار امت اسلامی در مقابل ترفند‌های تفرقه آمیز استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است.

به گفته آخوند پقه؛ وحدت و انسجام اسلامی در شرایط پر آشوب کنونی جهان، ضرورت و اولویت نخست دنیای اسلام است.
https://taghribnews.com/vdcaoonua49n0a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی