تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 221495
سفیر ایران در مالزی:

زمینه گسترش همکاری های تهران - کوالالامپور فراهم شده است

سفیر ایران در مالزی با تأکید بر فراهم شدن فرصت های همکاری بین دو کشور، اظهار امیدواری کرد که کوالالامپور و تهران روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهند.
زمینه گسترش همکاری های تهران - کوالالامپور فراهم شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم" سفیر جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به همراه "روحانی عبدالکریم"وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی پس از پایان جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور دیپلمات های مقیم کوالالامپور برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی و مالزیایی گفت: زمینه توسعه روابط بین دو کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: ایران و مالزی از هم اکنون می توانند با تمرکز بر بخش های مختلف از قبیل اقتصاد، سیاسی و فرهنگی همکاری های دوجانبه را افزایش دهند.

سفیر کشورمان افزود:  فرصت های زیادی برای همکاری بین ایران و مالزی وجود دارد و شرایط و اشتیاق دو طرف برای همکاری ها مناسب است.

وی نسبت به این وضعیت اظهار خوشبینی کرد گفت که امیدوار است مالزی و ایران روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهند.

افخم خواستار افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور شد و گفت: لغو تحریم ها امکان گسترش روابط بین کوالالامپور و تهران را فراهم کرده است و من همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهم گرفت. وی گفت: مالزی می تواند از فرصت های موجود در بخش های مختلف ایران از جمله سرمایه گذاری، صنعت هوایی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و گردشگری استفاده کند.

این دیپلمات بلندپایه ایرانی در مالزی گفت: شناسایی ظرفیت های موجود، نخستین گام است و امیدوارم بتوانیم این قدم را مستحکم و قوی برداریم.

سفیر کشورمان خواستار حضور بیشتر مالزی در بخش اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری در ایران و همچنین اشتراک تجربیات بین دو کشور به عنوان دو کشور اسلامی شد تا از ظرفیت های موجود در جهان اسلام استفاده شده و شاهد فصل جدیدی از روابط بین دو کشور باشیم.

"روحانی عبدالکریم"  وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی نیز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب "مرضیه افخم"به عنوان نخستین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی در کشور مالزی، گفت: رئیس جمهور ایران در حال گسترش مناسبات کشورش با جامعه جهانی است که انتخاب سفیر ایران در مالزی نمونه ای از این تلاش هاست.

وی همچنین گفت: افخم قرار است امروز (جمعه) با هدف اشتراک دانش و تجربه در بخش زنان و خانواده از وزارت زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی دیدن کند.
 
https://taghribnews.com/vdcao6num49nuy1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی