تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 157299
لاریجانی:

رنگ باختن تحریم های غرب علیه ملت ایران/برای توسعه اقتصاد نیاز به اراده ملی داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه ملت ایران دچار رنگ‌باختگی شده است، گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی است، در این رابطه کشورهای غربی نباید به دنبال تکرار رفتارهای گذشته خود باشند، زیرا هم‌اکنون با یک ایران مقتدر و هوشمند طرف هستند.
رنگ باختن تحریم های غرب علیه ملت ایران/برای توسعه اقتصاد نیاز به اراده ملی داریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر علی لاریجانی روز جمعه ۵ اردیبهشت در طبس با یادآوری هجوم آمریکا در منطقه طبس گفت: با جمیع محاسبات و معادلات آمریکا، تنها معادله الهی بود که همه اهداف دشمن را به سقوط کشاند؛ به‌واقع حادثه طبس وضعیت اسف‌باری برای آمریکایی‌ها رقم زد و ابهت پوشالی آن‌ها را به‌هم ریخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حوادث نادری در کشور اتفاق می‌افتد که وجود خدا را می‌شود لمس کرد، واقعه طبس نیز یکی از این حوادث بود که اراده الهی را به اثبات رساند و نشان داد که دست توانای حضرت حق بر اداره این کشور مصمم است.

لاریجانی تصریح کرد: بعد از حادثه طبس آمریکایی‌ها مستأصل و آبروی خود را بربادرفته دیدند و همین سبب شد عقده‌های روحی روانی عظیمی برای آنان ایجاد شود که به دنبال آن هر روز دسیسه‌ای جدید برای ایران اسلامی طرح ریزی کردند، از جنگ تحمیلی تا ترور و به کارگرفتن همه اراده‌ها علیه ملت ایران تا کارهای حقیرانه‌ای مانند ممانعت از حضور نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را می‌شود، مثال زد.

وی به مذاکرات هسته‌ای اخیر اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت دولت و ملت ما حرکت خوبی را پیش رو گرفت که قابل تقدیر است اما همه باید بدانند حتی یک قدم از مواضع انقلابی ملت عقب نخواهیم نشست، چطور کسانی که پیشنهاد عدم استفاده از انرژی هسته‌ای را به ملت و دولت ما می‌دهند به خودشان اجازه دادند صدام را مجری استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خود کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری تأکید کرد: امروز آمریکایی‌ها دچار رنگ پریدگی هستند و شأن گذشته خود را از دست داده‌اند اخم می‌کنند اما کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند همانطور که در مسئله اوکراین صدایشان را بلند کردند اما کسی گوش نداد همچنین حوادث سال‌های اخیر در ایران نیز رنگ پریدگی آمریکا را بیشتر نمایان کرد.

لاریجانی گفت: مشکل آمریکا در منطقه نفرت عمومی است که به دست خود به‌وجود آورده، همچنان که در نظرسنجی‌های بین المللی می‌بینیم ۷۵ درصد مردم آمریکا از دولتمردان و سیاست‌هایشان متنفرند و به انرژی هسته‌‌ای ایران احترام می‌گذارند.

وی اعجاز صحرای طبس را سیلی محکمی بر چهره رنگ پریده دشمن دانست و گفت: آمریکایی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند که در صحرای طبس چگونه به دست توانای الهی تحقیر شدند اما همواره به دنبال حرکات ایذایی به دنبال برگرداندن آبروی رفته خود هستند.

لاریجانی تأکید کرد: راه ۳۴ ساله ما همیشه دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته و همواره اراده پولادین ملت ایران بحران‌های منطقه را مرتفع ساخته است که این اراده و عزم جزئی از اعتقادات راسخ ایرانیان مسلمان است.

وی از محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان به عنوان یکی از نمایندگان پرتوان، پرکار و فرهیخته یاد کرد و گفت: ایشان و همه نمایندگان استان خراسان جنوبی در مسائل اقتصادی پیگیر تحقق توسعه استان هستند و همه مسئولان نیز باید با پرهیز از حاشیه‌ها مشکلات مردم را به دقت رصد کنند، با مردم راحت باشند، به سرمایه گذار احترام بگذارند و بستر مناسب توسعه و اشتغال را فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه سبب ضعف‌های اقتصادی کشور شد دامن زدن به واردات بی‌رویه بود که سبب پائین آمدن رونق تولید، بیکاری و تورم شد و با مرور این گذشته باید تمام توان خود را برای بازسازی و بهسازی اقتصاد کشور به کار گیریم.

نجات اقتصادی کشور در حمایت از تولید و حمایت از سرمایه‌گذار است
وی اظهار کرد: نجات اقتصادی کشور در حمایت از تولید، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذار است به طوریکه کارها به مردم واگذار شود، دولت کوچک شود و اشتغال و اقتصاد توسط خود مردم و با ساماندهی بخش دولتی و حمایت مدیران محقق گردد.

لاریجانی به درخواست‌های مطرح شده توسط استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید سهم تولید در مرحله دوم هدفمندی به روشنی محقق شود و برای رونق به استان خراسان جنوبی دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: همچنین همه وزرای دولت باید در چند ماه آینده درباره تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خلق حماسه اقتصادی به مجلس گزارش دهند و به‌دور از دعواهای سیاسی در مسیر توسعه اشتغال و کمک به تولید حرکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اختلاف سلیقه در هر امری وجود دارد اما نباید به اندازه‌ای باشد که بر اشتغال و توسعه و منافع ملی سایه بیاندازد و نباید سبب رکود حرکت رو به رشد کشور شود.

لاریجانی تاکید کرد: در شرایط فعلی تمام افراد و دستگاه‌ها باید دعوای سیاسی را کنار بگذارند و به درد اصلی مردم یعنی اقتصاد توجه کنند، از طرف دیگر به طور حتم سلیقه‌های سیاسی میان افراد متفاوت است، اما در کشوری که مردم‌سالاری وجود دارد، اختلاف‌نظر در تمام امور موضوعی طبیعی به شمار می‌آید، اما حد این امور به اندازه‌ای نیست که مسئله اصلی کشور یعنی اقتصاد و بیکاری را فراموش کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه منافع ملی باید مدنظر همه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر از هر جریان سیاسی این موضوع را بپرسیم، این شرایط را می‌فهمند اما متاسفانه روزنامه‌ها و رسانه‌ها چیز دیگری را می‌بینند. از طرف دیگر اگر مسئله اقتصاد ۷۰ درصد از مشکلات کشور است، باید رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند. از طرف دیگر حال این سوال پیش می‌آید که رسانه‌ها به چه میزان مشکلات کشاورزان و دامداران را منعکس می‌کنند و شاهدیم به جای پرداختن به این موضوعات به دعواهای سیاسی از سوی رسانه‌ها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد نیاز به اراده ملی داریم، افزود: متاسفانه رسانه‌ها با پرداختن به مسائل و دعواهای سیاسی، مردم را متفرق می‌کنند، رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از فرهنگ نامگذاری کرده‌اند که این موضوع به این معنی است که مردم متحد شوند تا وقت و ذهنشان درگیر مشکل اصلی کشور یعنی اقتصاد شود.

تحریم‌های غرب علیه ملت ایران دچار رنگ‌باختگی شده است
لاریجانی با تاکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه ملت ایران دچار رنگ‌باختگی شده است، گفت: مقامات کشورهایی مانند آمریکا با سفر به دیگر مناطق به دنبال این هستند تا این کشورها را علیه ایران کنند، اما حوادث شرایط را تغییر می‌دهد، ایران در مذاکرات هسته‌ای بسیار جدی است، اما در این رابطه کشورهای غربی نباید به دنبال تکرار رفتارهای گذشته خود باشند، زیرا هم‌اکنون با یک ایران مقتدر و هوشمند طرف هستند.

وی ادامه داد: به طور حتم مسئله هسته‌ای زمانی حل می‌شود که تمام حوزه‌های این فناوری به ویژه انرژی هسته‌ای، تحقیق و توسعه و استفاده از فناوری هسته‌ای ایران از سوی کشورهای غربی پذیرفته شود. زیرا در این سال‌ها متوجه شدیم که با چه موجوداتی روبرو هستیم، از این‌رو این کشورها قطعاً نمی‌توانند با چند مانور و اقدام سیاسی شرایط را تغییر دهند.

لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی مقامات غربی مبنی بر تلاش ایران برای گرفتن زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ایران به دنبال گرفتن زمان نیست، لذا این کشورها نباید خودشان را فریب دهند. به نظر من اگر این کشورها صادق باشند، مذاکرات هسته‌ای ظرف دو یا سه ماه به نتیجه می‌رسد، اما اگر مقاصد دیگر را دنبال کنند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، بنابراین ما آمادگی داریم تا کل ماجرا ظرف دو یا سه ماه حل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که طول دادن مذاکرات به نفع کشورهای غربی است، اما باید به این کشورها گفت که زمان به نفع شما نیست، زیرا فناوری هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است، بنابراین زمان به نفع شما پیش نمی‌رود.

وی بر لزوم حمایت از دامداران و کشاورزان تاکید کرد و گفت: باید در حوزه اقتصاد روی پای خود بایستیم، از طرف دیگر قطعاً من توصیه‌های لازم را به وزیر جهاد کشاورزی برای کمک به دامداران و کشاورزان می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های طبس برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، گفت: قطعاً باید زمینه گشایش در آبادانی منطقه فراهم شود، از طرف دیگر مجلس قطعاً به دنبال تعیین تکلیف وضعیت قیمت برق و منابع آبی طبس است.
https://taghribnews.com/vdcao0n6o49nmu1.k5k4.html
مرجع : مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی