تاریخ انتشار۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 254552
عضو مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی:

گسترش همگرایی مذاهب اسلامی مرهون فعالیت مستمر مجمع جهانی تقریب است

عضو مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: همگرایی و همدلی پیروان مذاهب و فرق اسلامی در حال حاضر در جهان رو به رشد است که این نتیجه تلاش های مستمر مجمع جهانی تقریب در سطح بین المللی است.
گسترش همگرایی مذاهب اسلامی مرهون فعالیت مستمر مجمع جهانی تقریب است
«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، افزود:  فعالیت های گسترده مجمع جهانی تقریب نقش مهمی در همگرایی و همسویی مسلمانان و تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز آنان داشته است.
به گفته وی؛ در سال های اخیر نقش موثر مجمع جهانی تقریب در بسیاری از زمینه ها به خوبی مشهود بود به عنوان مثال در کنفرانس وحدت امسال از فیلم سازان و مستند سازان تقریب هم دعوت کرده و تجلیل کردند پس مشخص می شود تقریب در بین هنرمندان نیز رو به گسترش است و رشدش را در جامع اسلامی مشاهده می کنیم.
رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به حضور 7 نفر از علما و روحانیون اهل سنت استان گلستان در کنفرانس وحدت امسال، اظهار کرد: آخوند صلاح الدین گوگلان مدیر حوزه علمیه ربانیه چنارلی، آخوند اسماعیل قدیری امام جمعه چنارلی، آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه گنبد، آخوند ابوبکر خوجملی امام جمعه نگین شهر، آخوند عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق قلا، آخوند عصام الدین گوگلان مدرس حوزه علمیه چنارلی و بنده حقیر فرهمند به این کنفرانس دعوت شدیم.
وی، ادامه داد: زمان برگزاری کنفرانس وحدت چون با میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت توام بود بسیار مناسب بود.
به گفته وی؛ نامگذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در راستای اتحاد و انسجام ملل مسلمان بسیار هوشمندانه بود و امروز شاهد ثمرات این عمل خیر در جوامع اسلامی هستیم.
مدرس حوزه علمیه ضیائیه شهر فراغی با تاکید بر نیاز مبرم مسلمانان به وحدت عملی، تصریح کرد: امت اسلامی در شرایط کنونی در همه امور به وحدت نیاز دارند تا با دوری از تفرقه و نفاق به ریسمان الهی چنگ بزنند.
وی، افزود: اهل سنت گلستان با همزیستی مسالمت آمیزی که با پیروان سایر مذاهب اسلامی دارند وحدت را در عمل ثابت کردند و ما می توانیم این را به گوش جهانیان برسانیم.
آخوند فرهمند خاطر نشان کرد: از بانیان و عوامل اجرایی کنفرانس وحدت که با خلوص نیت فقط برای رضای خداوند و وحدت مسلمانان تلاش می کنند و در عمل هم آنرا نشان دادند تشکر و قدردانی می کنم.
https://taghribnews.com/vdcamynuu49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی