تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 164651

بازتاب راهپیمایی روز جهانی قدس در رسانه های جهان

بازتاب حضور گسترده مردم ایران در روز جهانی قدس و اشاره به شعارهای مطرح ‌در این روز و درخواست مردم ایران از فلسطینی‌ها برای ادامه مبارزه با رژیم اسرائیل، از مهم‌ترین مطالب روز شنبه مطبوعات جهان درباره ایران است.
بازتاب راهپیمایی روز جهانی قدس در رسانه های جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که مردم ایران در تهران و سایر شهرهای این کشور به سنت هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان به خیابان‌ها آمده تا بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید کرده و اقدام‌های اسراییل به ویژه در نوار غزه را محکوم کنند.

این خبرگزاری همچنین تصاویری زنده از راهپیمایی مردم تهران را پخش کرد.

"گالف تودی" از جمله مطبوعات کشورهای منطقه است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد ایرانی‌ها روز گذشته در راهپیمایی‌های گسترده در سرتاسر این کشور شرکت کرده و همبستگی خود را با فلسطینی‌ها به نمایش گذاشتند.

این روزنامه اشاره می‌کند، بنا بر تصاویر و فیلم‌های منتشره از تهران، شمار جمعیت شرکت‌کننده در راهپیمایی در این شهر، چند صد هزار تن بوده و در آن، شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر داده شده است.

"آسوشیتدپرس" گزارش داد که مردم ایران بار دیگر در روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمده و با در دست داشتن پارچه‌نوشته و سر دادن شعار٬ از اسراییل و اقدام‌های آن ابراز انزجار کردند.

روزنامه "تودی زمان" ترکیه نیز مطلبی را در این زمینه منتشر کرده و می‌نویسد، ایرانی‌ها در روز قدس از فلسطینی‌ها خواستند به مبارزه خود علیه اسرائیل ادامه دهند.

این روزنامه نیز می‌نویسد، هدف مردم از شرکت در راهپیمایی‌های گسترده در ایران در روز گذشته، نشان دادن همبستگی با مردم فلسطین و درخواست از آن‌ها برای ادامه مبارزه با رژیم اسرائیل بوده است. تودی زمان اشاره می‌کند، ‌در جریان راهپیمایی‌های روز گذشته، مردم ایران حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل را نیز محکوم کرده و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیده‌اند.

این روزنامه به مواضع مطرح ‌در نماز جمعه روز گذشته تهران نیز اشاره کرده است.

شبکه خبری "سی‌ان‌ان" نیز گزارش داد که هر چند مردم ایران امسال نیز مانند سال‌های گذشته در محکومیت اقدام‌های اسراییل و حمایت از فلسطینیان راهمپیمایی کردند٬ اما مصادف شدن روز قدس سال جاری با درگیری‌های نوار غزه٬ جلوه خاصی به این حضور مردمی داده بود.

پایگاه خبری تلویزیون "المنار" تظاهرات روز جمعه تهران و شهرهای بزرگ ایران اسلامی را میلیونی توصیف کرد و افزود: مردم جمهوری اسلامی ایران با برگزاری تظاهرات میلیونی روز جهانی قدس را گرامی داشته و با مردم و مقاومت غزه اعلام همبستگی کردند. امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش خیابان‌های جمهوری اسلامی ایران روزجمعه مملو از مردمی بود که در راهپیمایی‌های میلیونی شرکت کرده‌اند. تظاهرات کنندگان ایرانی ضمن اعلام همبستگی با ملت مسلمان فلسطین بر حمایت خود از آزادی قدس شریف از پلیدی‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

خبرگزاری "ترند آذربایجان" در انعکاس خبر راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: رئیس جمهور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

ترند نوشت که مردم در گروه‌های بزرگ ده‌ها هزار نفری در تهران و بیش از ۷۰۰ شهر دیگر از صبح روز جمعه با حمل پلاکاردهایی، شعارهایی را علیه اسرائیل سر دادند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم اسرائیل را به آتش‌کشیدند.

خبرگزاری "شینهوا" با پوشش این مراسم٬ گزارش داد که مردم در جریان راهپیمایی روز قدس٬ اقدام‌های مقام‌های تل‌آویو را محکوم کرده و شعارهای ضدآمریکایی و ضداسراییلی سر می‌دادند.

شبکه خبری "بلومبرگ" نیز به پوشش حضور مردمی در راهپیمایی روز قدس پرداخته و تاکید کرد که با توجه به هم‌زمانی این روز با اقدام‌های اسراییل در نوار غزه که با محکومیت سازمان ملل متحد رو‌به‌رو شده است٬ مردم انگیزه و اشتیاق بیشتری برای حضور در آن داشته‌اند.

"شبکه المیادین" نیز به پوشش خبری و تصویری راهپیمایی روز قدس پرداخت و سخنان مقامات ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی را لحظه به لحظه منتشر می کرد.

"الیوم السابع" نیز به ذکر روز جهانی قدس به ویژه در ایران پرداخت و به گسترده بودن آن در شهرهای مختلف در این کشور پرداخت. این پایگاه خبری در بخش هایی از گزارش خود به جنگ خونین غزه و حملات رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس اشاره کرد.

"سومریه نیوز" نیز در صفحه اصلی خود گزارشی از راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان به ویژه ایران نوشت و تصاویری از این راهپیمایی را منتشر کرد.

رسانه های فلسطین همچون "فلسطین الیوم" نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و ۷۷۰ شهر دیگر ایران به دعوت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد. فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا تمامی فضای ایران را پر کرد و حاضران در این راهپیمایی پرچم های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.

این رسانه فلسطینی در ادامه به حضور شخصیت های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی اشاره کرد. فلسطین الیوم در این گزارش به سکوت جهان عرب و جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره کرد.
https://taghribnews.com/vdcamyn6649nii1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی