تاریخ انتشار۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 262652
ريیس جمهور اتیوپی:

بزودی شاهد شکوفايی روابط همه جانبه ایران و اتیوپی هستیم

مولاتو تشومه در ديدار با سفیر و رایزن فرهنگی گشورمان ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه دو کشور،گفت: بزودی شاهد شکوفايی روابط همه جانبه ایران و اتیوپی هستیم.
بزودی شاهد شکوفايی روابط همه جانبه ایران و اتیوپی هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بهزاد خاکپور، سفیر و سيد حسن حیدری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتيوپي به منظور تقدیم استوارنامه با مولاتو تشومه، ريیس جمهور اتیوپی در محل کاخ ملی ریاست جمهوری این کشور، دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار که سلیمان دیدفو، مدیرکل امور خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی و مدیر کل تشریفات ریاست جمهوری اتیوپی نیز حضور داشتند، نسبت به توسعه روابط همه جانبه دو کشور تأكيد شد.
 
مولاتو تشومه در سخنانی سطح تبادلات همه جانبه دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دو کشور اتیوپی و ایران با اتکاء به پیشینه ارزشمند فرهنگی ـ تمدنی خود، از ظرفیت‌های بالايی در جهت همکاری‌های گسترده و تأمین منافع متقابل یکدیگر برخوردارند.
 
ريیس جمهور اتیوپی افزود: ما براساس اصل احترام متقابل، همواره خواهان گسترش روابط همه جانبه با ایران بوده و هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد شکوفايی و ارتقاء سطح مبادلات دوجانبه باشیم.
 
وي به سوابق همكاري‌هاي خود و روابط بسیار مطلوب با سفارت ایران در کشور ترکیه اشاره و آمادگي همكاري‌ تمامي نهادهای دولتی و وزارتخانه‌های اتیوپی جهت ارتقای روابط همه جانبه با ايران را اعلام كرد.مولاتو تشومه افزود: سلام بنده، دولت و مردم اتیوپی را به آقای روحانی، ريیس جمهور ایران برسانید.
 
تأكيد بر گسترش تبادلات همه جانبه ایران و اتیوپی
 
خاکپور، سفیر كشورمان هم طي سخناني، ضمن تشریح روابط  فرهنگی و تمدنی دو کشور در قالب دو «تمدن بزرگ پارس و آکسوم» گفت: ظرفیت تبادلات همه جانبه ایران و اتیوپی بسیار بالاست اما متأسفانه بر اثر پاره‌ای محدودیت‌ها خصوصاً در بخش مبادلات بین بانکی، امکان سرمایه‌گذاری و تسهیل روابط دو کشور به حداقل رسیده است.
 
وي ادامه داد: از اين رو، لازم است تا موانع عمده در راه گسترش تبادلات همه جانبه دو ملت  از میان برداشته شود تا به زودی شاهد جهش محسوسی در سطح تبادلات دو کشور باشیم.
در بخش پاياني اين ديدار دفتر یادبود کاخ ریاست جمهوری توسط سفیر جمهوري اسلامي ایران امضاء شد.
 
https://taghribnews.com/vdcamunuu49nii1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی