تاریخ انتشار۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 249251

نیاز مبرم حدود هفت میلیون یمنی به کمک غذایی

نهادهای امدادرسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند حدود یک و نیم میلیون کودک یمن دچار سوء تغذیه و نیمی از مردم این کشور گرسنه هستند.
نیاز مبرم حدود هفت میلیون یمنی به کمک غذایی
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای با هشدار دربارۀ وخامت اوضاع کودکان در یمن، اعلام کرد جنگ 18 ماهه عربستان در یمن، 370 هزار کودک را در معرض خطر سوء‌تغذیه شدید قرار داده‌است، بنا بر این لازم است برای جلوگیری از مرگ کودکان هرچه سریعتر اقدام شود.
به گزارش رویترز، بتینا لوشر، سخنگوی برنامۀ جهانی غذا نیز در یک کنفرانس خبری اوضاع انسانی در یمن را وخیم دانست و با اشاره به گرسنگی مادران و کودکان در این کشور گفت: «در قرن بیست و یکم مشاهدۀ این وضعیت واقعاً تکان‌دهنده و دهشتناک است.»
برنامۀ جهانی غذا دربارۀ رشد کم جسمانی و کوتاهی قد در حدود نیمی از کودکان یمن نسبت به سن‌شان هشدار داده و اعلام کرده‌است این نشان‌دهندۀ سوء تغذیه مزمن است.
لوشر بر نیاز مبرم حدود هفت میلیون یمنی به کمک غذایی تأکید کرد و گفت: «ادامۀ جنگ در یمن وضع کنونی را وخیم‌تر خواهد کرد.»
عربستان با همراهی چند کشور عربی و با حمایت آمریکا، از فروردین 1394، به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی،  رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، و تضعیف جنبش انصارالله، این کشور را هدف حمله قرار داده‌است.
سازمان ملل نهم شهریور اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی عربستان سعودی علیه یمن، بیش از 10 هزار نفر کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بوده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcamonu649nyu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی