تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 70905
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان:

جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در استان برگزار می‌شود

تنا- اختصاصی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: جشن بزرگ "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" همزمان با دهه ولایت در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در استان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام "منصور هاشمی" در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در دو بقعه متبرکه "سیدمهدی" ایرانشهر و "سیدباقر" زابل برگزار می‌شود. 

وی در بیان برنامه های دهه ولایت افزود: برگزاری جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه یکی از برنامه‌های ویژه اوقاف و امور خیریه در این زمینه محسوب می شود. 

هاشمی افزود: هدف از برگزاری این جشن، بزرگداشت اعیاد اسلامی و ترویج آموزه‌های دینی اسلامی و همچنین آشنایی مردم منطقه با مبانی ولایت و امامت است. 

وی در ادامه افزود: قرائت قرآن، سخنرانی و شعرخوانی شاعران آیینی از جمله برنامه‌های این جشن است و در نهایت، خطبه غدیر در روز عید غدیر قرائت و از سادات جلیل‌القدر نیز در این مراسم تجلیل می‌شود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به نام‌گذاری روزها از عید قربان تا عید غدیر گفت: ولایت و نیایش، ولایت و اطاعت، ولایت و جوانان، ولایت و قرآن، ولایت و ایثار و شهادت، ولایت و بانوان، ولایت و معرفت میلاد‌، ولایت و عترت، ولایت و امامزادگان و ولایت و وقف از جمله عناوین انتخاب شده برای روزهای عید قربان تا عید غدیر است. 

وی با اشاره به اهمیت وقف برای غدیر تاکید کرد: در زمان حاضر جلساتی در زمینه روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی از محل موقوفات برگزار می‌شود که میراث واقفان گذشته به‌ شمار می‌آید اما متأسفانه در زمینه اعیاد به‌ ویژه عید غدیر، موقوفات بسیار اندک است و این موضوع بیانگر نیاز به وقف جدید در این زمینه است.
https://taghribnews.com/vdcamon0.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی