تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 175055

الاهرام مصر : برقراري روابط مصر با ايران ضروريست

قاهره بايد بداند که تحولات آينده در صحنه تحولات منطقه اي، گسترده است و با باقي ماندن در خارج از دايره شکل گيري اين تحولات، بازنده خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری تقریب ، پايگاه اينترنتي روزنامه الاهرام چاپ مصر نوشت روابط کامل ديپلماتيک با ايران و تعامل با اين کشور به عنوان کشوري مهم در خاورميانه، علاوه بر تحقق دستاورد علمي و اقتصادي، دستاوردهاي زيادي براي قاهره در زمينه تحکيم جايگاه منطقه اي اش خواهد داشت.
در اين مقاله که باعنوان «مصر و ايران پس از توافق هسته اي» چاپ شده آمده است :‌ عربستان سعودي و ديگر کشورهاي خليج فارس که از قدرت هسته اي شدن ايران هراسانند، روابط ديپلماتيک جامعي با ايران دارند و مسئولان اين کشورها به ايران سفر مي کنند و فراتر از آن ، گذرگاهي براي تجارت خارجي ايران محسوب مي شوند اما مصر درقبال اين تحولات چه اقداماتي اتخاذ کرده است . اين مقاله با اين طرح سوال که از انقلاب ژانويه تاکنون، در روابط مصر و ايران چه اتفاقي افتاده است افزوده است که از زمان روي کار آمدن عبدالفتاح السيسي به عنوان رئيس جمهور، هيچ ديدار رسمي وعلني بين مسئولان مصر و ايران صورت نگرفته که علت آن برخي ملاحظات متناقض بر موضع مصر در اين زمينه بوده است. در اين مقاله چاپ الاهرام با اشاره به ادعاي مقامات مصري از تمايل ايران به ترويج مذهب شيعه تصريح شده است که صحت اين ادعا مشخص نيست و حضور شيعيان درمصر حقيقتي ثابت است و ترويج تشيع در مصر درگذشته و حال، ربطي به حضور ايران ندارد. اين مقاله با انتقاد از روابط ديپلماتيک کامل مصر با اسرائيل مي نويسد قاهره با وجود رفتارهاي خصمانه اسرائيل سالهاست با اين رژيم روابطي نزديک دارد اما با ايران که کشوري مهم درخاورميانه است اختلاف دارد و با توجه به شعار دولت ايران در داشتن روابط دوستانه با کشورهاي عربي روابط با تهران را تهديدي مستقيم مي داند . اين مقاله در پايان با اشاره به پيشرفتهاي علمي ، صنعتي و اقتصادي ايران نوشته برقراري رابطه با ايران براي مصر در زمينه تحکيم پايگاه منطقه اي اش دستاوردهاي زيادي خواهد داشت و  قاهره بايد بداند که تحولات آينده در صحنه تحولات منطقه اي، گسترده است و با باقي ماندن در خارج از دايره شکل گيري اين تحولات، بازنده خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdcammn6m49n0w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی