تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 246353
//تحولات بحرین//

صدمین روز تحصن مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم

تحصن مردم بحرین در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در منطقه الدُراز، روز صدم خود را پشت سر گذاشت.
صدمین روز تحصن مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، با وجود دمای بالای هوا و محاصره امنیتی، و هجمه بازداشت ها توسط نیروهای نظام بحرین، تحصن کنندگان، تحصن خود را در همبستگی با آیت الله عیسی قاسم و دفاع از مذهب ادامه دادند و خواستار توقف محاکمه مرجع شیعیان بحرین و اقدامات سرکوبگرانه در حق بخش اعظم کشور (شیعیان) شدند.
 
تحصن کنندگان همانند نود و نه روز گذشته به ادای نماز مغرب و عشاء و همچنین نماز صبح در میدان فداء در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم پرداختند در حالی که از خداوند پیروزی ملت مظلوم را خواستار شدند.
 
از طرفی دیگر مخالفان بحرین در خارج بیانیه ای با عنوان "صد روز دفاع از دین و وطن" صادر کرده و در آن، محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم را گامی پلید و تعدی به اسلام قلمداد کردند.
 
این بیانیه با اشاره به تاکید ملت بحرین بر مسالمت آمیز بودن حرکتشان از زمان آغاز انقلاب 14 فوریه 2011 و پایبندی آنها به ارزش ها و قانون و وحدت ملی می افزاید تمامی گامهای نظام با صبر و بصیرت ملت بحرین و رهبری آیت آلله شیخ عیسی قاسم ناکام ماند.
 
از سوی دیگر برخی از فعالان، بحرینی ها را به حضور گسترده مردمی در تحصن مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز دعوت کردند.
 
ائتلاف جوانان 14 فوریه ملت بحرین را به راهپیمایی در مناطق مختلف این کشور در حمایت از تحصن کنندگان میدان فداء دعوت و بر اهمیت حضور گسترده در صحنه تحصن تاکیدکرد.
 
در همین حال و طی 24 ساعت گذشته در عملیات غیرقانونی شبه نظامیان بحرینی با همراهی نیروهای امنیتی رژیم حاکم، 32 شهروند بحرینی در مناطق مختلف این کشور بازداشت شدند.
 
 نظام حاکم بحرین همچنین مانع ورود سرویس های مدارس به منطقه الدراز شده است ، و ورود به این منطقه را مستلزم اخذ مجوز از اداره راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است. شهروندان بحرینی می گویند که ورود به این منطقه در حکم ورود به یک کشور خارجی است .
 
 
https://taghribnews.com/vdcaminue49nye1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی