تاریخ انتشار۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۴
کد مطلب : 256253
رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان:

امریکا و غربیان استعمارگر، خواهان امنیت و آرامش جهان اسلام نیستند

رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان و اردوگاه ها تأکید کرد: امریکا و غرب با همکاری صهیونیست ها، دست از توطئه های خود بر نمی دارند تا امنیت و آرامش جهان اسلام را متزلزل کنند.
امریکا و غربیان استعمارگر، خواهان امنیت و آرامش جهان اسلام نیستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ محمد نمر الزغموت، رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان و اردوگاه ها،
در گفتگو با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با خطر جریان های تکفیری که به احادیث جعلی و تحریف مفاهیم قرآنی و سنت رسول خدا (ص) تکیه کرده اند، روبرو است. این درحالی است که اعمال و اقدامات این جریان ها هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
 
وی افزود: دین اسلام ریختن خون انسان های بی گناه و از بین بردن مال و آبروی هر مسلمانی را که شهادتین گفته و به قرآن و قبله واحد و خدای واحد اعتراف کرده است، حرام می داند.
 
شیخ زغموت درباره گمان باطل گروه های تروریستی در سوریه و عراق که می پندارند در راه خدا جهاد می کنند، نیز خاطرنشان کرد: جهاد بر دو نوع است: جهاد طلب و جهاد دفع. امت اسلامی، امروز در حال جهاد دفع است یعنی دفع خطرات و تجاوزات احتمالی به سرزمین فلسطین که صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند، اما آنچه گروه های تکفیری انجام می دهند، قتل و کشتار مسلمانان و آوارگی آنان از سرزمین هایشان با کمک گرفتن از غرب و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، همان کاری که با سرزمین و ملت فلسطین انجام داده اند.
 
رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان  بر ضرورت رسوا سازی گروه های تکفیری و کشورهای حامی آنها و کشورهای غربی به ویژه آمریکا که با همکاری رژیم صهیونیستی این گروه ها را تأسیس کرده اند، تأکید کرد و گفت: می بینیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس چگونه ثروت های خود را در حمایت از این گروه های تکفیری به منظور شدت بخشیدن به کشتار مسلمانان و پیروی از دستورات رهبران آمریکایی و صهیونیست‌شان هدر داده اند!
 
وی تأکید کرد: هدف اصلی تشکیل این گروه ها و حمایت از آنها توسط غرب، استعمار مجدد کشورهای عربی و اسلامی و اشغال نظامی آنها به بهانه مبارزه با تروریسم و در نتیجه تقسیم این کشورها است چنانکه در قرن گذشته و پس از جنگ جهانی دوم همین اقدامات را انجام دادند و به توافقنامه "سایس پیکو" شهرت یافت.
 
شیخ زغموت تأکید کرد: تنها طرفی که از این پروژه تکفیری بهره می برد، رژیم صهیونیستی است که ثروت های مسلمانان را هدر می دهد و میان آنان درگیری و کشتار به راه می اندازد. برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز  میلیاردها دلار برای حمایت از گروه های تروریستی هزینه می کنند تا عراق و سوریه را به ویرانی بکشند.
 
رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان و تبعیدگاه ها درباره رویارویی با این طرح آمریکایی - صهیونیستی نیز اظهار داشت: منطقه خاورمیانه به دو گروه تقسیم شده است: یک گروه مقاوم و حامی محور مقاومت و یک گروه تسلیم اراده بیگانگان و پیرو دستورات مستبدانه دیکتاتورها که آزادی را از ملت ها گرفته و به آنان فشار وارد می آورند.
 
 شیخ زغموت در پاسخ به این سوال که "آیا جهان اسلام بالاخره از خطر گروه های تکفیری نجات خواهد یافت و اقدامات ملت ها پس از شکست تکفیری ها در عراق و سوریه چیست؟" پاسخ داد: استعمارگران غربی به خصوص آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، اجازه نمی دهند جهان اسلام در امنیت و آسایش باشد زیرا هدف آنها ایجاد هرج و مرجی است که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا تحت عنوان "خاورمیانه جدید" و از طریق تقسیم کشورهای اسلامی به قومی، مذهبی و طایفه ای، خواستار شده بود.
 
وی درباره اهمیت تقریب مذاهب اسلامی نیز تأکید کرد: دین اسلام در همه مذاهب یکی است تا زمانی که همه افراد به اصول آن پایبند باشند. اختلاف عقیده در تفسیر قرآن یا در مسائل فقهی نیز به معنای خروج از دین نیست. اما همزیستی مسالمت آمیز مذهبی که در عراق میان شیعه و سنی رواج داشت با دخالت های آمریکای دیکتاتور و اشغال این کشور و ایجاد فتنه مذهبی از بین رفت به گونه ای که هیچ فرد عراقی از قرن ها پیش تا کنون چنین مسائلی را ندیده بود.
 
شیخ زغموت همچنین خاطرنشان کرد: پروژه آمریکا، در عراق منحصر نشده است بلکه به سوریه، یمن، لیبی و تونس نیز کشیده شده است تا با عناوین مذهبی و قومی میان افراد فتنه ایجاد کند. اما تأکید می کنم این علما هستند که در تحکیم تقریب بین مذاهب اسلامی نقش اساسی دارند نه حاکمان کشورها، زیرا علما وارثان پیامبران هستند.
 
رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان و اردوگاه ها درباره نقش منفی برخی علما در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: برخی علمای دست نشانده با فرمانبرداری از پادشاهانشان، در برابر تمایلات نفسانی آنها سر تعظیم فرود می آورند.
 
مترجم: فرشته صدیقی
 
https://taghribnews.com/vdcaminue49nmu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی