تاریخ انتشار۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۹
کد مطلب : 87655
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفتگو با تقریب:

ارتقای آگاهی مسلمانان، بیداری اسلامی را بیمه می کند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: رشد فکری و ارتقای آگاهی مسلمانان نسبت به حقیقت تعالیم اسلام و سنت رسول الله(ص) ، بیداری اسلامی را در مقابل خطرات و انحرافات احتمالی بیمه می کند.
ارتقای آگاهی مسلمانان، بیداری اسلامی را بیمه می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب، (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالصمد کریم زایی" در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: اسلام شناسی و آگاهی نسبت به احکام نورانی دین مبین اسلام یکی از اهداف بلند اسلامی است زیرا زمانی که همه مسلمانان، اسلام شناس باشند می توانند با آگاهی و بیداری، اسلام را در مقابل تهدیدات احتمالی حفاظت کنند. 

وی با اشاره به گسترش روز افزون موج عظیم قیامهای مردمی در منطقه و شیطنت آمریکا برای آسیب زدن به بیداری اسلامی ملتها افزود: حرکت ملتهای اسلامی ان شاءالله به نفع اسلام خواهد بود و آمریکا و هر کسی که تفرقه ایجاد کند خودش می سوزد و عاقبت خودش تباه و برباد خواهد شد. 

امام جمعه مسجد فاطمه الزهراء ایرانشهر در بیان آسیبهای پیش روی قیامهای مردمی ادامه داد: بخشی از آسیبهای حرکتهای انقلابی در انحراف از مسیر انقلاب، تفرقه در میان خود انقلابیون، عدم اخلاص و در نهایت تلاش برای کسب پست و مقام دنیا نهفته است. 

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی به معنای صحیح آن، درست حرکت کردن در صراط مستقیم و اجرای احکام خداوند متعال و احیاء سنت رسول الله(ص) است. 

مولوی کریمزایی همچنین با اشاره به لزوم نقش آفرینی علمای اسلام در هدایت حرکتهای مردمی خاطر نشان کرد: وظیفه علمای اسلام و روحانیون مسلمان، تبیین حق و بیان تاریخ اسلام است و اینکه به خاطر اسلام، نبی مکرم (ص) و یاران باوفایش در غزوه ها و سرایا چه مصایبی را تحمل کردند و در جنگ بدر، احد و احزاب چه سختیهایی کشیدند تا مسلمانان در زمان حاضر در سایه اسلام بتوانند نقش آفرین باشند. 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ضمن اعلام محکومیت جنایات نیروهای آمریکایی در بلاد اسلامی به ویژه افغانستان افزود: سکوت مسلمانان در قبال این نوع حرکات و اهانت ها که حرمت کتاب الهی قرآن و شرف مسلمانان را زیر سوال می برند نوعی خیانت به دین اسلام و رسول مکرم (ص) به شمار می رود. 

وی افزود: اگرچه این جنایات نشانه ضعف و زبونی استکبار جهانی است اما انسجام و اتحاد بیش از پیش مسلمانان مانع تکرار چنین جنایاتی از سوی استکبارگران خواهد شد.
https://taghribnews.com/vdcamina.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی