تاریخ انتشار۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 473450

امام جمعه همدان: فعالسازی مکانیسم ماشه بی‌اعتبار است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: همه دنیا می‌داند آمریکا بر تعهدات خود به برجام عمل نکرد و امروز درخواست این دشمن دیرین انقلاب اسلامی برای فعالسازی مکانیسم ماشه بی‌اعتبار و نشان از وقاحت آن‌ها است.
امام جمعه همدان: فعالسازی مکانیسم ماشه بی‌اعتبار است
به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام حبیب الله موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر همدان گفت: در برجام بندی به نام "مکانیسم ماشه" وجود دارد که در صورت نقض توافقنامه توسط ایران، شورای امنیت ۳۰ روز وقت خواهد داشت قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های هسته ای تصویب کند، در غیر این صورت، تحریم‌ها خود به خود بازخواهد گشت.

وی با اشاره به شکست برنامه آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: فعال سازی مکانیسم ماشه، فرایند حقوقی دارد؛ آمریکا در زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که خود به برجام عمل کند.

حجت الاسلام موثقی بیان کرد: در جایی که آمریکا در چهار سال گذشته بیش از ۱۴۰ تحریم علیه ما اعمال کرده امروز علیه ما در شورای امنیت درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه می‌کند.

وی ادامه داد: این نشان از وقاحت آمریکایی‌هاست که از تعهد خود خارج شده و حالا علیه ما که پایبند به برجام بودیم این درخواست را دارد.

امام جمعه همدان ادامه داد: کسی که کمترین سواد را داشته باشد می‌داند که آمریکا که برجام را به هم زده حق فعالسازی مکانیسم ماشه را ندارد.

وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: امروز روز جهانی مسجد است ۵۰ سال پیش در چنین روزی اسراییل مسجد اقصی را تخریب کرد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی افزود: امروز جریان‌های موازی با مسجد، جوانان ما را جذب می‌کنند؛ آغوش هیات امنای مساجد به روی جوانان باز باشد و جوانان را با سلیقه‌های مختلف جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما در جذب جوانان به مسجد مسوولیت داریم، اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته مساجد ما نشان دادند که چقدر تاثیرگذاری اجتماعی دارند.

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: مسوولان توجه زیادی به مساجد کنند چرا که مساجد کانون اسلام و انقلاب بودند.

وی در روزهای عزاداری امام حسین(ع) مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و ادامه داد: در روز و شب‌های عزاداری سید و سالار شهیدان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم‌ها رعایت شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی تاکید کرد: امسال مردم در منزل در کنار خانواده پای گیرنده‌های تلویزیونی آیین عزاداری امام حسین(ع) را بر پا کنند.

وی اضافه کرد: حالا که شرایط اجتماع بزرگ به دلیل شیوع کرونا فراهم نیست مردم پرچم‌های عزا را بر دروازه منزل خود نصب کنند.

امام جمعه همدان گفت: هدف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود اما چند نفر هدف سالار شهیدان را در این روزها در نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف فقط مساله حجاب نیست بلکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت و مطالبه‌گری از مسوولان است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه هدف امام حسین اصلاح‌گری امر به معروف و نماز بود، اظهار داشت: وظیفه شرعی و همه عزاداران شکستن سکوت امروز جامعه و امر به معروف است.

نماینده ولی فقیه در همدان عنوان کرد: حرکت امام حسین (ع) سیاسی بود و امر به معروف ایشان نیز سیاسی است.

وی تاکید کرد: اگر هیاتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند خلاف شرع انجام می‌دهد و مردم باید از شرکت در آن خودداری کنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: ۷۲ آشپزخانه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در همدان آماده شده تا هرکس نذر دارد غذای خود را در این آشپزخانه‌ها پخته و در بین نیازمندان پخش کند.

رییس رسیدگی به امور مساجد استان همدان نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: دنیای امروز باید با نگاه تمدنی به مسجد، حرکت کند.

حجت‌الاسلام محمد عبدالله پور افزود: با نگاه تمدنی به مسجد، از به هم ریختگی بشر می‌توان جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: پنج راهبرد "سلام"، "موالات"، "مودت"، "معیت" و "ثبات قدم" موجب حفظ و ارتقاء جایگاه مسجد می‌شود.

عبدالله پور بیان کرد: مسجد هیچ آسیبی به جامعه نمی‌رساند و این مکان بهترین معیار حب و بغض‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مسجد بهترین مکان برای امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: همدان در دسته معدود استان‌هایی است که مرکز هماهنگی و رسیدگی به امور مساجد در آن تشکیل شده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، نماز جمعه این هفته در مناطقی با وضعیت زرد و نارنجی، در استان همدان، این آیین روز جمعه این هفته در ۲۰ نقطه شامل همدان، مریانج، قهاوند، جورقان، نهاوند، فیروزان، گیان، ملایر، سامن، ازندریان، جوکار، اسلامشهر آق گل، فامنین، رزن، دمق، کبودراهنگ، گل تپه، شیرین سو، درگزین و اسدآباد برگزار شد.

با توجه به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، در شهرهای تویسرکان، بهار، لالجین، صالح‌آباد و مهاجران که در وضعیت قرمز قرار دارند، نماز جمعه این هفته اقامه نشد.

انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcamenyw49n0y1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی