>> مسلمانان قربانیان اصلی تروریسم جهانی و قدرتهای غربی عاملان اصلی این تروریسم، دو نکته مهم در نامه اخیر آیت الله خامنه ای است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 213854
محقق اسکاتلندی؛

مسلمانان قربانیان اصلی تروریسم جهانی و قدرتهای غربی عاملان اصلی این تروریسم، دو نکته مهم در نامه اخیر آیت الله خامنه ای است

نامه اخیر رهبر معظم انقلاب درمحافل سیاسی و اجتماعی انگلیس بویژه بین مسلمانان و قشرهای دانشگاهی و محققان بازتاب قابل توجهی داشته است. ازجمله این افراد معین یاسین محقق اسکاتلندی است که در مصاحبه ای با خبرنگار تقریب(تنا) در لندن در این باره اظهار نظر کرده است.
مسلمانان قربانیان اصلی تروریسم جهانی و قدرتهای غربی عاملان اصلی این تروریسم، دو نکته مهم در نامه اخیر آیت الله خامنه ای است
 
معین یاسین مدیر موسسه مطالعاتی "چشم انداز جهانی 2000" ومتخصص در امور اقتصاد واقتصاد سیاسی است که برای ایجاد زمینه های تغییر وتبدیل اقتصاد سیاسی به اقتصاد اخلاقی تلاش می کند.
وی همچنین در زمینه موضوعاتی نظیر اسلام هراسی ،تبعیض نژادی،آموزش و پرورش اسلامی صاحب نظر بوده ودر شکل دادن و تاسیس انجمن مدارس اسلامی در بریتانیا و نیز بنیان گذاری موسسه وقف برای آموزش های اسلامی  نقش مشاور داشته است .
معین یاسین فارغ التحصیل رشته مطالعات اسلامی ،عربی و خاورمیانه ای و همچنین ادیان تطبیقی از دانشگاه ادینبورو در اسکاتلند است.
وی در گفتگو با خبرنگار تقریب (تنا) در لندن ضمن استقبال از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به نکات مهم این نامه اشاره کرده و به بررسی ریشه های تروریسم پرداخت.

این محقق اسکاتلندی در آغاز گفت:ما از آیت الله خامنه ای و نگرانی های ایشان در باره تروریسم که در نامه اخیرشان مطرح کردند تشکر می کنیم.
ایشان به خوبی به دو نکته مهم در این نامه اشاره کردند،یکی اینکه مسلمانان قربانیان اصلی تروریسم جهانی هستند و دوم اینکه اشاره ایشان به قدرت های غربی بعنوان عاملان اصلی این تروریسم است.

وی با تاکید بر اشارات رهبر انقلاب در خصوص لزوم شناخت ریشه های تروریسم که خطاب به جوانان غربی در نامه خود عنوان کرده بودند افزود: به هرحال ما نیازمند یک تجزیه وتحلیلل جامع در باره چالش هایی هستیم که با آن مواجه ایم،در غیر این صورت در این گرداب بلعیده خواهیم شد. معین یاسین در همین ارتباط در خصوص علل شکل گیری و رشد تروریسم گفت: رها سازی و آزاد گذاشتن عمدی تروریسم جهانی مستقیم مربوط به مشکلات مالی وبحران بدهی های بزرگی است که سرمایه داری سوداگرانه ورباخوار در جریان سقوط اقتصادی سال های 2007 و2008 با آن مواجه شد.
ما نیازمند یک عدالت اخلاقی جایگزین به جای اقتصاد سیاسی و سوداگرانه در نظام مالی و اقتصادی جهان هستیم.
راه حل نظامی تحمیلی که بوسیله یک قدرت تک قطبی بوجود آمده پایان خطرناکی به همراه خواهد داشت.این مسیر را جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا بعنوان نظم نوین جهانی در دهه 1990  مطرح کرد که با حوادث 11 سپتامبر در آمریکا رقم خورد و به بهانه مبارزه جهانی با تروریسم به مسیر خود ادامه داد.
این در واقع جهانی شدن جنگ علیه بشریت است و یک تروریسم دولتی که با پرچم دروغین مبارزه جهانی با تروریسم می خواهد نظم جدید جهانی مورد نظر خود را بوجود آورند که چیزی جز هرج ومرج نیست.
برای این منظور ماشین نظامی ایالات متحده و ناتو را همراه با عملیات مخفی جاسوسی ،تحریم های اقتصادی و تغییر حکومتها در تمام مناطق جهان مستقر می کنند و با مطرح کردن جنگ پیشگیرانه هسته ای و قرار دادن نام کشورها در لیست سیاه آنها را وادار به تسلیم می کنند.

معین یاسین درباره نقش قدرت های جهانی ورژیم صهیونیستی درحوادث منطقه خاورمیانه گفت: ما نیاز به درک بیشتر این موضوع داریم و باید بدانیم که اینک ارتباطی میان واشنگتن ،لندن و اروپا وجود دارد و تل آویو نیز به منزله پاسگاه مرزی آنان محسوب می شود. حوادثی که اینک در سوریه رخ داده است و موضوع سرنگونی هواپیمای روسی با موشک ترکیه ،به نظر می رسد با توجه به ارتباطی که ترکیه با آمریکا دارد می تواند درمسیر برهم زدن همگرایی میان روسیه وآمریکا در مبارزه با تروریستهای تکفیری صورت گرفته باشد. در هر حال کاملا پیداست که این یک حادثه از پیش طراحی شده و تحریک آمیز بوده است. کاملا واضح است که داعش به مثابه ابزاری است در کنترل ناتو که بوسیله خودشان بعنوان یک گروه مسلمان بوجود آمده است و واشنگتن به آن بعنوان ارتش مخفی سازمان سیاه نگاه می کند که می تواند از آن علیه هر کشوری در منطقه خاورمیانه وآسیای مرکزی استفاده کند.
وی افزود: باید بگویم که از داعش برای تحقق اهداف ژئوپلتیک آمریکا در سوریه وعراق استفاده شده است که می تواند ابزار مناسبی برای مداخلات نظامی گسترده تر غرب در منطقه محسوب شود. او در خصوص راه حل مشکلات فعلی، بویژه تروریسم در جهان وخاورمیانه گفت: اگر جهان خواهان متوقف کردن و پیشگیری از گسترش خطر داعش است و  مردم اروپا نیز خواهان پیشگیری از گسترش بحران پناهندگان هستند ،باید مقابل این هدف غرب بایستند وقبل از هرچیز جلوگیری از تبدیل شدن سوریه به یک لیبی دیگر را در اولویت قرار دهند.

وی افزود:در حال حاضر داعش یک دشمن مشترک است که باید با آن مبارزه شود و آنان را به زباله دان تاریخ سپرد. برای رسیدن به این منظور ایجاد اتحاد میان مسلمانان منطقه وجهان امری حیاتی است در غیر این صورت مسلمانان باید بدانند که در اثر مداخلات غرب متلاشی خواهند شد و هرج و مرج کشورهای اسلامی را در بر خواهد گرفت وجوامع اسلامی را یک به یک از بین خواهد برد.
برای این منظور قدرت های بزرگ اسلامی همچون ایران ،ترکیه و عربستان باید به سمت شکل دادن برنامه های منسجم ومتحد سیاسی ،اقتصادی ونظامی خود باشند و همه ما باید بدانیم که مسیر پیش روی مسلمانان در آینده گفتگو است و نه خشونت ودرگیری.
 
https://taghribnews.com/vdcamenuy49n6a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی