تاریخ انتشار۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 238550
نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:

اتفاقات ترکیه ثابت کرد اراده مردم باعث ثبات حکومتهاست / عمده فعالیتهای عربستان در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی است

تنا – اختصاصی
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه، نقش مردم را در عدم موفقیت این کودتا مهم و پررنگ توصیف کرد.
اتفاقات ترکیه ثابت کرد اراده مردم باعث ثبات حکومتهاست / عمده فعالیتهای عربستان در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی است
دکتر همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب امروز در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)،  در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رخداد ترکیه اتفاق نادری نبود و پیش از این نیز در این کشور کودتا وجود داشته است؛ اما این بار تفاوتی با بارهای قبلی داشت و آن هم پررنگ شدن نقش مردم در انتهای این کودتای نافرجام بود.
 
وی افزود:با آمدن مردم به خیابانها قافیه برگشت و مثل قبل ارتش نتوانست موفقیتی به دست آورد؛ این اتفاق، نقش و حضور مردم را در حکومتها نشان می دهد؛ هر حکومتی که براساس رای مردم باشد و به قدرت مردم تکیه کند می تواند پایدار و ماندنی باشد.
 
هاشمی در ادامه با اشاره به اقدامات بحران آفرین عربستان در منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: عربستان از دهها سال پیش و خصوصاً در سنوات اخیر دست به اقدامات ناشایست بسیار زده است؛ از جمله بسط و گسترش تفرقه بین مسلمانان و ایجاد جنگ مذهبی در منطقه؛ این گونه اقدامات از سیاستهای سلطه جویانه و خرابکارانه حکومت آل سعود است.
 
وی با اشاره به روابط امریکا و عربستان، بیان داشت:عربستان برای پیشبرد سیاستهای خود در منطقه نیازمند امریکاست و تلاش دارد برای ثبات خود امریکا را در منطقه نگه دارد لذا دو سویه عمل می کنند و اقدامات پشت پرده بسیار دارد.
 
وی افزود: بخش عمده فعالیتهای عربستان اسلام هراسی و تخریب وجهه ایران در جهان است و حضور شاهزاده سعودی در جلسات تروریستها نیز شاهدی بر این مدعاست.
 
 
 
گفتگو و تنظیم:
امین تهرانی
 
https://taghribnews.com/vdcamanuw49nem1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی