تاریخ انتشار۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 248658

برگزاری دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه

دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در زیمبابوه برگزار شد.
برگزاری دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین اختتامیه دومین همایش منطقه‌ای گفت‌وگوی ادیان در زیمبابوه با حضور میهمانان داخلی و خارجی شركت‌كننده در این نشست از ایران، آفریقای‌جنوبی، مالاوی و زامبیا و همچنین رهبران دینی مسلمان شیعه و سنی، مسیحی و پیروان ادیان بومی منطقه، اساتید و دانشجویان دانشگاه زیمبابوه و كالج آروپه (وابسته به دانشگاه كاتولیك زیمبابوه) در سالن اصلی كالج آروپه برگزار شد.
 
آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی حراره در سخنرانی خود ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این همایش اظهار داشت: متأسفانه سیاست‌های غرب باعث تفرقه پیروان ادیان شده ‌است. چنانچه مردم شكار این سیاست‌ها شوند، امكان گرد‌همایی و گفتگو و تفاهم میان پیروان ادیان فراهم نخواهد شد.
 
وی افزود: خوشبختانه بر خلاف برخی كشورها، همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان به خصوص مسلمانان و مسیحیان در زیمبابوه برقرار بوده ‌است.
 
آلفرد تومی در پایان ابراز امیدواری كرد كه راه‌حل‌های ارائه‌شده در بیانیه نهایی همایش، بتواند از روی كاغذ به مرحله عمل برسد.
 
بنا بر این گزارش، پیش از سخنزانی آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی پایتخت، بیانیه نهایی همایش در 13 بند، ابتدا به هم‌اندیشی گذاشته شد و پس از جلب نظر شركت‌كنندگان و موافقت نهایی آنان، قرائت شد.
 
در پایان مراسم نیز كتاب «ایران مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» به آلفرد تومی، معاون اجرایی وزیر ایالتی پایتخت اهدا شد.
 
در این همایش، محسن شجاع‌خانی، رایزن فرهنگی كشورمان در زیمبابوه نیز توضیحاتی در خصوص فرآیند كنفرانس و محتوای مقالات رسیده ارائه داد و اعلام كرد كه مقالات رسیده در قالب كتابی، به زودی منتشر خواهد شد.
 
همچنین در حاشیه این مراسم، كتاب‌ها و فصلنامه‌های ویژه گفت‌وگوی ادیان (ارسالی از مركز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مركز اسلامی لندن) به نمایش گذاشته شد.
 
https://taghribnews.com/vdcamanua49nyi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی