تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 198159

شمارش معکوس براي آزادي فلوجه/ وزیر دفاع عراق به مردم قول نابودی داعش را داد

عمليات آزادسازی فلوجه آغاز شده و داعش متحمل تلفات زیادی شده است. از ساکنانِ فلوجه خواسته شده خانه هاي خود را ترک کنند. وزير دفاع عراق وعده داد نيروهاي امنيتي اين کشور همه مناطق تحت تصرف داعش را آزاد خواهند کرد.
شمارش معکوس براي آزادي فلوجه/ وزیر دفاع عراق به مردم قول نابودی داعش را داد

به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) به نقل از سومريه نيوز، خالد العبيدي در ديدار با احمد مشهداني، نماينده مجلس عراق ضمن تشریح وضعيت امنيتي کشور و پيروزي‌ها در ميدان جنگ با داعش گفت: نيروها همچنان تروريست‌هاي داعش را از مناطق اشغالي به عقب مي‌رانند و سرانجام همه اين مناطق را از وجود آن‌ها پاکسازي خواهند کرد.

العبيدي افزود: نيروهاي ارتش عراق همچنان در مناطق تحت تصرف داعش درحال پيشروي هستند.

خبرهاي دريافتي از عراق حاکيست شمارش معکوس براي آزادي فلوجه آغاز شده است .

فرماندهي عمليات الانبار با اعلام آغاز ساعت صفر آزادسازي اين شهر راهبردي گفت: در اين عمليات که از ديشب اغاز شده، از ده هزار رزمنده شامل نيروهاي مشترک ارتش، بسيج مردمي، پليس و تيپ طلايي عراق استفاده شده است، ضمن اينکه از همة ساکنانِ فلوجه درخواست شده ،خانه هاي خود را ترک کنند.

درهمين حال، نيروهاي مردمي عراق از آزادي کارگاه توليد سنگ آهک ، بيمارستان الاردني و سد فلوجه در شمال و غرب اين شهر، از وجود تروريست هاي داعش خبردادند. 

شبکه العالم هم گزارش داد داعش در شهر فلوجه متحمل شکستی سنگين شده و خطوط دفاعي اين گروه تروريستي در حال فروپاشي است.

براساس این گزارش نيروهاي ارتش توانستند پل ارتباطي سامراء با رمادي و فلوجه (معروف به الجسر الياباني) و بیشتر بخش هاي منطقه الصقلاويه و تعداد زيادي روستاي حومه اين منطقه را از تروريست‌ها پاکسازي کنند.

ارتش عراق همچنين با حمله به يکي از مواضع داعش در روستاي البشير در جنوب استان کرکوک توانست 12 تروريست داعشي را به قتل برساند و 4 تروريست را نيز با کمين گذاري در منطقه البوجواري شهر بيجي استان صلاح الدين هلاک کند.
کرار جاسم، فرمانده گردان توپخانه ارتش عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: نيروهاي ارتش مواضع داعش را هدف قراردادند و حملات پياپي به منطقه صقلاويه در نزديکي شهر فلوجه دقيق و موفقيت‌ آميز بود و نيروها پس از اين حملات توانستند وارد الصقلاويه شوند و همچنان به عمليات نظامي خود ادامه مي دهند. 


 
https://taghribnews.com/vdcaman6o49no61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی