تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 297654
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(134)

وحدت، واکنش همیشگی برای مقابله با کید دشمنان است/تفرقه باعث تضعیف قدرت مسلمانان می شود

سید علی فضل الله: روحیه کسانی که برای وحدت تلاش می کنند، باید همانند روحیه مجاهدانی باشد که در جبهه مقابله با تروریسم هستند.
وحدت، واکنش همیشگی برای مقابله با کید دشمنان است/تفرقه باعث تضعیف قدرت مسلمانان می شود
حجت الاسلام " سید علی فضل الله " در نشست عمومی دومین روز کنفرانس وحدت ضمن تبریک ایام هفته وحدت، از تلاشهای ایران به خصوص مجمع تقریب مذاهب اسلامی  و در رأس آن آیت الله اراکی در مسیر وحدت و مقابله با چالشهای جهان اسلام تقدیر کرد.

وی  با بیان اینکه کسانی هستند که به اختلافات و تعصبات در بین مسلمانان دامن می زنند، بر ضرورت تلاش هر چه بیشتر پیشوایان و مجاهدان جهان اسلام برای مقابله با فتنه گران تأکید کرد و گفت: روحیه کسانی که برای وحدت تلاش می کنند، باید همانند روحیه مجاهدانی باشد که در جبهه مقابله با تروریسم هستند.

سید علی فضل الله با اشاره به این نکته که وحدت، واکنش همیشگی برای مقابله با کید دشمنان است، گفت: دشمنان همیشه به دنبال ایجاد فتنه در بین ما بوده اند و خطر تفرقه از آنها بر می خیزد؛ مسلمانان در طول تاریخ چیزی از قدرت کم نداشتند و آنچه باعث تضعیف قدرت آنها می شود، همین تفرقه است.

این روحانی لبنانی خاطر نشان کرد:ما برای مقابله با موانع و چالشها نیاز به گفتگو داریم، چالشهای امت اسلام فقط چالشهای امنیتی نیست بلکه چالشهایی نیز در زمینه فکری و فرهنگی و .. داریم، حال آنکه اسلام باید در میادین مختلف حضور داشته باشد و مسلمانان باید درک کنند که می توانند جایگاه خود را از نظر تمدنی به دست آورند که برای این منظور نیاز به تشریک مساعی و وحدت داریم.

وی ادامه داد: قدرتهای استکباری همیشه اسلام را خطری برای منافع خود می دانستند، چرا که مسلمانان قدرت و ثروت زیادی دارند و دشمنان تلاش می کنند نیروهای علمی مسلمانان را به محاصره خود درآورند؛ ما اگر به دنبال عزت و کرامت هستیم باید در برابر دشمن ایستادگی  کنیم و  متحد باشیم.

سید علی فضل الله اظهار داشت:تلاش گروههای تکفیری برای این بود که واقعیت اسلام را به چالش بکشند و طرح تمدن اسلامی را از میان بردارند و این گونه نشان دهند که این طرح به دنبال خشونت است؛ تلاشهای داعش و امثال داعش و رژیم صهیونیستی در این راستا بود که نگذارند اسلام پیشرفت کند و جهان اسلام را از متحد شدن دور نگه دارند.

وی با بیان این مطلب افزود:ما باید مسائل حاشیه ای را کنار بگذاریم و با هم یکپارچه شویم و دور تمدنی که پیامبر(ص) آوردند جمع شویم، ما حق داریم که چنین تمدنی داشته باشیم و ساده ترین چیزها را از دیگران نخواهیم؛ اما این به معنی آن نیست که دیگران را از بین ببریم بلکه باید از دیگران بهره بگیریم و تجربیات تمدنی  خود را در اختیار دیگران نیز بگذاریم.
 
https://taghribnews.com/vdcam0nuy49noi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی