تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 207653
کمال الهلباوی در جشنواره رسانه الغدیر:

طرح تقریب شکست نخورده است/برای حکومت درعصر کنونی نیازمند امثال امام خمینی(ره) هستیم

کمال الهلباوی در جشنواره رسانه الغدیر در نجف اشرف با بیان این که طرح تقریب شکست نخورده است تاکید کرد: هرچند غرب اسرائیل را برای اختلاف افکنی بین مسلمانان پدید آورد اما ما بر تقریب بین مذاهب اصرار داریم چراکه خدا می فرماید که شما امت واحده هستید.
طرح تقریب شکست نخورده است/برای حکومت درعصر کنونی نیازمند امثال امام خمینی(ره) هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمال الهلباوی از چهره های سیاسی و دینی مصر و اعضای سابق اخوان المسلمین مصر در نشست جانبی این جشنواره در نجف اشرف گفت: پروژه تقریب آنگونه که بعضی می گویند شکست نخورده است و مهمترین دلیل آن این است که من اینجا و در نجف حضور دارم و با برادران شیعه ام سخن می گویم.
 
وی با اشاره به دیدار شهید نواب صفوی از مصر افزود: هر چند غرب اسرائیل را قرار داد که بین ما اختلاف بیاندازد اما ما بر تقریب بین مذاهب اصرار داریم چراکه خدا می فرماید که شما امت واحده هستید.
 
این چهره مصری با اشاره به ضرورت های تقریبی، تصریح کرد: ما نیازمند تعریف طرح ها و پروژه مشترک و ایجاد سازمان های فعال به جای سازمان تعاون اسلامی که متشتت است داریم و باید در این مسیر علاوه بر توجه به نقشه های غرب سازمان های مردم نهاد را در داخل کشورها و خارج آنها را تقویت کنیم.
 
وی با بیان اینکه آینده داعش در قبرهاست، افزود: ما باید کاری کنیم که تفکر میانه رو و اعتدالی مجال بیشتری در میان شیعه و سنی و به ویژه در فضای اهل سنت پیدا کند و این تفکر افراطی از داعش گرفته تا یاسر الحبیب ها از بین برود.
 
الهلباوی با بیان اینکه برخی قدرت را امری مفسده آمیز می دانند افزود: شاید این گفته درست باشد اما حکومت نیاز به انسان های پاک دارد و چیزی که من همیشه به جوانان اخوان المسلمین می گویم این است که ما نیاز به امام خمینی(ره) داریم که در عصر ما زندگی می کرد و انقلابی به راه انداخت و مردمی را هدایت کرد در حالی که در خانه ای کوچک و ساده زندگی می کرد و به مردم و رای آنها احترام می گذاشت.
 
وی با اشاره به روند سقوط دولت مرسی در مصر و تشریح دلایل آن، بخشی از آن را مربوط به توجه نداشتن مرسی به مردم و همچنین بخشی از آن را ناشی از ورود او به مسئله سوریه عنوان کرد.
https://taghribnews.com/vdcam0nue49nwi1.k5k4.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی