تاریخ انتشار۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 244166
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپهِ استان گلستان

آل سعود از مدار دین اسلام خارج شده است/گروه های تکفیری بر اساس هوای نفس فتوا می دهند و عمل می کنند

امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: گروه های تکفیری معتقد به هیچ مذهب و شریعتی نیستند و ربطی به اهل سنت ندارند.
آل سعود از مدار دین اسلام خارج شده است/گروه های تکفیری بر اساس هوای نفس فتوا می دهند و عمل می کنند
«آخوند ناصر قزل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب، آخوند قزل با تاکید بر اینکه هم اکنون در ایام و موسم حج قرار داریم و عید بزرگ جهان اسلام عید قربان در پیش رو بوده و حوادث تلخ منای سال گذشته در ذهن مسلمانان تکرار می شود، گفت: درد بزرگی امسال بر سینه همه ایرانیان سنگینی می کند.وی افزود: دولت عربستان با کارشکنی در یک بازی کودکانه ده ها هزار ایرانی مسلمان را از زیارت خانه امن الهی محروم کرده است.
مدیر حوزه علمیه عرفانی قازان قایه با اشاره به حادثه غمباری که در ایام حج سال گذشته برای حجاج اتفاق افتاد و جهان اسلام را عزادار ساخت، گفت: اندیشه پلید نامحرمان آل سعود تقدس حریم‌ ها و حرمت‌های اصیل انسانی را ناجوانمردانه شکست و در مقابل وجدان‌های بیدار تمامی مردم دنیا با بی عرضگی تمام نه تنها مراقبت و حمایتی از حجاج مظلوم نداشتند؛ بلکه با اقدامات غیر انسانی موجبات بروز این واقعه را باعث شدند و با بی‌ ادبی‌ و گستاخی تمام، از پذیرفتن تقصیر نیز شانه خالی می کنند.
 
وی، افزود: آل سعود با خارج شدن از مدار دین اسلام، ارزش ها و اصول اسلامی و انسانی را کاملا زیر پا گذاشته و با کنار نهادن اهمیت مسأله فلسطین و قدس شریف برای خارج نمودن رژیم جعلی اسرائیل از بحران، ماهیت پلید خود را آشکار ساخت تا شاید بتواند در کنار صهیونیست ها، موج بیداری اسلامی را سرکوب نماید، غافل از اینکه بیداری اسلامی از برکات خون شهیدان است که به شهادت رساندن شیخ نمر نمونه ای از این جنایات است.
به گفته وی؛ این رژیم سفاک با پشتیبانی گسترده از گروه های تکفیری در عراق و سوریه به مقابله با جریان های اسلامی در کشورهای خاور میانه می پردازد و در حالی که یک چهارم مردم عربستان در فقر به سر می برند، همچنان به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهای تروریستی از جمله منافقین در گوشه کنار دنیا ادامه می دهد.
این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با اذعان بر اینکه عربستان به دنبال تقویت گروه های نامشروعی همچون داعش است، گفت: آل سعود با حمایت اسرائیل، آمریکا و برخی سران کشورهای عربی پس از ناکامی های گسترده در سوریه و عراق و رسوایی ناشی از بیهودگی حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست های تکفیری، با حمله به یمن بی رحمانه دست به کشتار مردم بی گناه و زنان و کودکان یمنی می زند و خوی وحشیگری خود را این چنین به نمایش گذارده است.
 آخوند قزل تاکید کرد: خون شیخ نمرها و مظلومین در آینده ای روشن و نزدیک خاندان سلطنتی آل سعود را به سزای اقدامات و جنایات وقیحانه خود خواهد رساند و این رژیم سفاک را سرنگون می کند.

وی سپس به فتوا های بی پایه و اساس تکفیری ها و جنایات این تروریست ها اشاره کرد و گفت : عمل و فتوای گروه های افراطی مثل نکاح جهادی بر اساس هوای نفس صادر می شود و ریشه در عقاید اسلامی ندارد.
امام جمعه اهل سنت قازان قایه، اقدامات بی رحمانه گروه های تکفیری را محکوم کرد و گفت: اسلام برای اجرای حدود شرائطی محکم و قاطع قرار داده که بدون آن شرائط درست نمی باشد از جمله ان  شاهدان جامع الشرایط و حکم قاضی  یا حکم شخصی که ولایت کبری یعنی حاکم جامع الشرایط است بدون آن هر کاری که بقتل نفس یا اخذ مال فردی بینجامد از نظر اسلام مردود است.
وی، ادامه داد: ترور قتل نفس است و هیچ کسی نمی تواند قتل نفس را در هر شرایطی بدون حکم حاکم عادل جایز بداند، اقدام به این امر گناه کبیره است و قاتل باید قصاص شود .
https://taghribnews.com/vdcaiynui49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی