تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 242960

از سالروز ربوده شدن امام موسی صدر تا لزوم انتخاب رئیس جمهور در خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان سخنان خود را به مسائلی چون سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، لزوم انتخاب رئیس جمهور جدید، سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی و... اختصاص دادند.
از سالروز ربوده شدن امام موسی صدر تا لزوم انتخاب رئیس جمهور در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، ادامه بمباران شدید غزه از سوی جنگنده های صهیونیستی را محکوم کرد و اظهار داشت: بمباران غزه با تهدید وزیر جنگ صهیونیستی مبنی بر تعطیلی بازسازی این منطقه تا خلع سلاح گروه های مقاومت همراه شده است. صهیونیست ها درصدد برپایی معادله جدیدی هستند که بر اساس آن بازسازی در قبال خلع سلاح ازسرگرفته می شود.
 
وی با اشاره به چهل و هفتمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی گفت: صهیونیست ها در سال 1969 میلادی در اقدامی برنامه ریزی شده، مسجد الاقصی را به آتش کشیدند تا این مسجد را از بین برده و معبد سلیمان را به جای آن بسازند. با یادآوری این مساله نه تنها گذشته را به یاد می آوریم بلکه نسبت به تلاش رژیم برای یهودی سازی الاقصی و تخریب مسجد هشدار می دهیم.
 
امام جمعه بیروت درباره سی و هشتمین سالروز ربودن شدن امام موسی صدر و همراهان وی خاطر نشان ساخت: امام موسی صدر نقش مهمی در ارائه اسلام واقعی به جهانیان داشت و هیچگاه خود را در پیروان یک مذهب منحصر نکرد. وی بر تحکیم روابط اسلامی و ملی، همبستگی بین ادیان، گسترش روابط میان کشورهای عربی و از بین رفتن تنش ها تأکید داشت.
 
وی ادامه داد: امام موسی صدر لبنان را به الگوی ارتباط اسلامی ـ مسیحی و اسلامی ـ اسلامی مبدل کرد، بر اساس مبارزه با فتنه و جنگ داخلی درصدد تقویت دولت لبنان بود، در کنار محرومان حضور داشت، نسبت به مساله فلسطین و آزادی این سرزمین دغدغه مند بود و نقش مهمی در تأسیس مقاومت وایستادگی در برابر دشمن ایفا کرد.
 
حجت الاسلام محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بعلبک بر لزوم مشخص شدن وضعیت امام موسی صدر تأکید کرد و گفت: وقت آن فرارسیده که سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش روشن شود. هم اکنون در سی و هشتمین سالروز ربوده شدن این عالم هستیم اما امت اسلامی و همه دولت های جهان به ویژه لبنان و همچنین سازمان های بین المللی و سازمان ملل هیچ اقدامی انجام نداده اند.
 
وی نسبت به اجرای طرح تجزیه منطقه هشدار داد و تصریح کرد: طرح منطقه جدید کاندولیزا رایس در جنگ 33 روزه شکست خورد اما عاملان آن کوتاه نیامده و با طرح بهار عربی به صحنه بازگشتند تا شاهد از دست رفتن فلسطین و هتک حرمت مقدسات و تخریب مسجد الاقصی و ادامه شهرک سازی باشیم.
 
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مجتمع  حضرت زهرا(س) گفت: لبنان در مرحله سیاسی و قانونی بسیار خطرناکی قرار دارد که گروه های سیاسی باید به این مساله دقت کرده و پیش از اینکه مسائل علیه همه لبنانی ها جاری شود به فکر چاره ای باشند.
 
وی افزود: عدم توافق برای انتخاب رییس جمهور، نرسیدن به اجماع جهت قانون جدید انتخابات و تعطیلی پارلمان و شورای نخست وزیری سبب رسیدن بحران به حد نهایی خود شده است.
 
آیت الله نابلسی نسبت به اجرای برنامه های غرب در لبنان در صورت عدم توافق و اجماع هشدار داد و اظهار داشت: اگر مسؤولان نمی توانند بحران سیاسی را حل و فصل کنند، گفته برخی افراد مبنی بر اینکه لبنان محلی برای زندگی نیست و تنها از سوی بیگانگان اداره می شود، محقق خواهد شد.
 
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، رهبران جهان اسلام را به پایان ظلم و ستم در کشورهای عربی فراخواند و گفت: رهبران کشورهای اسلامی باید تقوای الهی پیشه کرده و علاوه بر برقراری عدالت در کشورهایشان، به فکر توقف خونریزی در سوریه و یمن و عراق باشند، در برابر تروریسم تکفیری بایستند، به حمایت از ملت و مقدسات فلسطین بپردازند و در کنار مقاومت اسلامی قرار گیرند.
 
این عالم لبنانی بر لزوم انتخاب رییس جمهور و تصویب قانون انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت که لبنان به نهضت رشد نیاز دارد و سیاستمداران باید به فکر تدابیری برای بهبود وضع اقتصادی باشند.
 
شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل اساسی در شریعت اسلامی است. مشکلات کنونی به دلیل توجه به این وظیفه در مسائل کوچک و نادیده گرفتن آن در مسائل بزرگ به شمار می آید.
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وقتی کامل می شود که به مسائل بزرگ اختصاص یابد وگرنه نمی توان اعتقاد داشت که این وظیفه الهی را انجام داده ایم.
 
این عالم اهل تسنن تأکید کرد که علمای جهان اسلام و مراکز تبلیغ اسلامی باید در اندیشه امر به معروف و نهی از منکر تجدید نظر کنند تا این وظیفه الهی به خوبی انجام شود.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد ابراهیم(س) صیدا از تسلیم عناصر تروریستی موجود در اردوگاه عین الحلوه استقبال کرد و گفت: این اردوگاه و ساکنان آن تنها با رهایی از این ظالمان که درصدد تبدیل اردوگاه به پایگاه تروریستی هستند، محقق می شود و امیدوارم شاهد بازداشت عناصر اصلی تروریسم باشیم.
 
وی نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا اعتراض کرد و افزود: این تجاوز در برابر چشم نیروهای یونیفل صورت می گیرد و آنان هیچ اقدامی از خود نشان نمی دهند. این در حالی است که جلوگیری از تعرض دشمن به خاک لبنان از وظایف این نیروها به شمار می آید.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcaiunuw49nyo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی