تاریخ انتشار۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 252563

برگزاری مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در جاکارتا با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب

تنا-اختصاصی
مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) شامگاه چهارشنبه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب و هیئت همراه در مرکز اسلامی جاکارتا برگزار شد.
برگزاری مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در جاکارتا با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب
به گزارش خبرنگار تقریب از جاکارتا، در این مراسم معنوی که صدها شیعه ساکن جاکارتا حضور داشتد آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان پیرامون فضائل امام رضا(ع) سخنرانی کردند.
 
آیت الله اراکی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «أللَّهُ الَّذِی أَنزَلَ الْکِتَابَ بِالْحَقِ وَالْمِیزَانَ» اظهار داشت: در این آیه منظور از میزان همان امام و رهبری است که حرف و کلامش میزان حق و باطل است و جز فرمان خدا فرمان نمی دهد.
 
وی تأکید کرد: وقتی خداوند می فرماید من دو چیز فرستادم کتاب خدا و میزان؛ منظور از میزان همان اهل بیت رسول الله(ص) هستند بنابراین فرمان ائمه اطهار عین فرمان الهی است و هیچ گاه از فرمان خدا جدا نمی شوند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: پس معلوم می شود که روی کره زمین باید کسی باشد که امام باشد و این امام نیز میزان است و فرمانش عین فرمان خداست.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه به ذکر مناقب اهل بیت(ع) و روایاتی پیرامون اما رضا (ع) پرداخت. سپس در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان سخنانی پیرامون شهادت امام رضا(ع) و چگونگی شهادت امام پرداخت.
https://taghribnews.com/vdcaiunue49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی