تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۵
کد مطلب : 195369
تشدید بحران انسانی در یمن

درخواست سازمان ملل براي ارسال کمک به مردم یمن

تنا-لندن
بمباران و محاصره یمن باعث کمبود سوخت،آب و دارو در این کشور شده که مطابق گزارشهای سازمان ملل فقیر ترین کشور عربی جهان محسوب می شود ودر حال حاضر 80% جمعیت آن نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.
درخواست سازمان ملل براي ارسال کمک به مردم یمن

با وخیم تر شدن بحران انسانی در یمن در اثر حملات هوایی عربستان به این کشور ، سازمان ملل خواستار تجدید نظر درکمک رسانی های جدید به مردم یمن شد

به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن رسانه های انگلیس جمعه گزارش دادند که سازمان ملل قرار است بودجه جدیدی برای کمک به مردم یمن درخواست کند .این کار در حالی صورت می گیرد که به اعتقاد این سازمان، بحران انسانی در یمن اینک به مرحله ای گسترده وغیر قابل کنترل رسیده است.

به نوشته روزنامه گاردین، یمن براثر محاصره وحملات هوایی به رهبری عربستان سعودی به منظور پیشگیری از پیشرفت نیروهای حوثی در وضعیتی وخیم قرار دارد.
این محاصره به طور عمده موجب کمبود سوخت،آب و دارو در یمن شده است که مطابق گزارش های سازمان ملل فقیر ترین کشور عربی جهان محسوب می شود ودر حال حاضر 80% جمعیت آن نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

همچنین برپایه گزارش های سازمان بهداشت جهانی بیماری تب دانگ در حال حاضر در این کشور شیوع پیدا کرده وتاکنون 3000 مورد از افراد مبتلا به این بیماری خطرناک شناسایی شده اند .

سازمان بهداشت جهانی معتقد است با توجه به فروپاشی زیر ساخت های سلامت در یمن این رقم می تواند به شدت افزایش پیدا کند.

خانم آماندا پیت سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل به روزنامه گاردین گفته: امروز درخواست تجدید نظر برای افزایش کمکها و حمایت ها از مردم غیرنظامی یمن ،درسازمان ملل پیگیری خواهد شد.

منابع رسمی گزارش کرده اند که تاکنون درحملات هوایی کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن بیش از 2500 نفرکشته و 11000 نفر مجروح شده اند که اکثریت آنها مردم غیر نظامی بوده اند. درحالیکه مطابق همین گزارشها حملات هوایی عربستان علیه یمن نتوانسته است مانع پیشرفت نیروهای حوثی در این کشور شود.


 
https://taghribnews.com/vdcaimn6o49noe1.k5k4.html
مرجع : رسانه های انگلیس- خبرنگار تنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی