تاریخ انتشار۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 166965

هشدار مفتی مصر نسبت به افزایش مفتیان غیر متخصص

مفتی جمهوری مصر در بیانیه ای نسبت به افزایش انتصاب مفتیان غیر متخصص و صدور فتواهای تحریک آمیز هشدار داد.
هشدار مفتی مصر نسبت به افزایش مفتیان غیر متخصص
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "شوقی علام" مفتی مصر، در بیانیه ای تأکید کرد: اقدامات داعش و کشتار مردم بی گناه، در اثر پیروی از هوای نفس و فتواهای تحریک آمیز علیه مسلمانان است.

علام تأکید کرد: صدور فتوا یک شغل مهم است که مفتی باید برای آن آموزش ببیند و بر اساس روش صحیح، بر این کار تسلط یابد. دار الافتا نیز مرکزی را برای آموزش صدور فتوا و مهارت های آن تأسیس کرده است که مفتیان آگاه و کارآمد، در آنجا مشغول به کار هستند.

مفتی مصر افزود: صدور فتواهایی که جامعه اسلامی را تهدید می کند، انگیزه ای شد که دار الافتای مصر مرکزی را برای رصد فتواهای تکفیری و آرای متعصبانه و افراطی تأسیس نماید. این مرکز در تمام ساعات روز با رصد شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباط جمعی، راههای مقابله با چنین فتواهایی را ارائه می دهد.

علام ضمن هشدار نسبت به افزایش مفتیان غیر متخصص، خاطرنشان کرد: در نصوص شرعی قدیم و جدید، هیچ حدیثی برای مباح شدن قتل وارد نشده است مگر پس از محاکمه قضایی و عادلانه که موجب اطمینان نسبت به قصاص می شود. بنابراین هرگونه اقدامی در این زمینه مخالف دین اسلام است و تروریست های داعش نیز بر اساس هواهای نفسانی خود دست به چنین جنایاتی می زنند.
https://taghribnews.com/vdcaiin6m49nio1.k5k4.html
مرجع : الشرق الاوسط
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی