تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 261563

انتقاد شدید مرکز حقوق بشر بحرین از تعویق دادگاه فعال سیاسی این کشور/ هشدار معاون دبیرکل الوفاق دربارۀ خطر تعدی به آیت الله عیسی قاسم

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتر با انتشار یک اینفوگرافیک ضمن انتقاد شدید از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه، تاکید کرد: تاکنون 14 بار دادگاه رسیدگی به اتهامات بی اساس علیه 'نبیل رجب' حقوقدان برجسته و فعال سیاسی بحرینی به تعویق افتاده است.
انتقاد شدید مرکز حقوق بشر بحرین از تعویق دادگاه فعال سیاسی این کشور/ هشدار معاون دبیرکل الوفاق دربارۀ خطر تعدی به آیت الله عیسی قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بر اساس این اینفوگرافیک که مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده، نبیل رجب تاکنون 260 روز را در زندان های رژیم آل خلیفه گذرانده است و این در حالی است که اتهامات وی هنوز در دادگاهی عادلانه و عمومی مورد رسیدگی قرار نگرفته است.
 
دستگاه قضایی رژیم آل خلیفه ضمن مخالفت با درخواست آزادی نبیل رجب حقوقدان بحرینی محاکمه وی را تا 7 مارس ( 17 اسفند) به تعویق انداخت.
 
مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر تاکید کرده بود که دستگاه قضایی آل خلیفه باید به آزار و اذیت نبیل رجب پایان دهد.
 
براساس گزارش های منتشره، دادستانی کل آل خلیفه نبیل رجب را به بهانه پخش اخبار دروغ درباره یمن در سال 2015 به دادگاه جنایی ارجاع داد.
 
هشدار معاون دبیرکل الوفاق دربارۀ خطر تعدی به آیت الله عیسی قاسم
 
 شیخ حسین الدیهی هرگونه اقدام آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را موجب کشاندن این کشور به مسیری نامعلوم و تاریک برشمرد.
 
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوافق که بزرگترین جمعیت سیاسی بحرین بشمار می رود علت هدف قرار گرفتن شیخ عیسی قاسم از سوی آل خلیفه را مواضع شجاعانه و مستحکم وی در قبال خواسته های مشروع مردم مظلوم بحرین دانست. وی همچنین تاکید کرد که آیت الله عیسی قاسم خط قرمز است و پیامدهای تعرض به وی فراتر از مرزهای بحرین خواهد بود.
 
شیخ حسین الدیهی در پیام هایی در تویتر گفت: تعرض به آیت الله قاسم کشور را وارد مسیری نامعلوم خواهد کرد و در آن زمان پشیمانی سودی ندارد.
 
وی با درخواست از جامعه بین المللی برای عمل به مسئولیت های خود افزود: ما امروز تمام کشورهای جهان را مخاطب قرار می دهیم. شما امروز مسئول هستید تا به سرکوب رژیم [بحرین] علیه این مردم مسالمت جو و مراجع و فرائض مذهبی آنها پایان دهید. شما امروز دیگر عذری ندارید که از موضوع و هدف آن خبر ندارید. ابراز عقاید و عمل به آن یک اقدام انسانی اصیل است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcai6nue49nim1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی