تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 257667

اتحادیه اروپایی علمای شیعه، اعدام‌ها‌ در بحرین را محکوم کرد

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در آلمان، با صدور بیانیه‌ای نسبت به اعدام‌های اخیر در بحرین واکنش نشان داد و این اقدام ظالمانه آل‌خلیفه را به شدت محکوم کرد.
اتحادیه اروپایی علمای شیعه، اعدام‌ها‌ در بحرین را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه محکومیت اعدام های ظالمانه آل خلیفه در بحرین آمده است: خبر اعدام ظالمانه سه جوان انقلابی در بحرین به دست حکومت جائر آن کشور در سایه سکوت تأیید‌آمیز قدرت‌های بیگانه به مسلمانان اروپا رسید. اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به نمایندگی از مسلمانان منطقه اروپا این ستم و ظلم نابخشودنی را محکوم کرده و به مردم نجیب بحرین و خانواده‌های صبور آنها تسلیت می‌گوید. 
 
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: بی‌شک مسبّبین این اعمال غیر انسانی که در خصومت‌ورزی آشکار با ملّت خود جوانان بی‌گناه را به پای دار می‌کشانند و دانشمندان پارسا و پیران عابد خود را در زندان و تبعید و محاصره قرار می‌دهند، هیچ‌گاه به مقاصد پست خود نخواهند رسید. البته از دولتی که رکورد‌دار سلب تابعیت از شهروندان خود است، انتظاری جز این نیست؛ لکن از مجامع بین‌المللی و وجدان‌های بیدار مجدّانه می‌خواهیم در برابر این همه ناعدالتی و ظلم آرام ننشینند و به کمترین وظیفه انسانی خود در قبال این جنایات عمل کنند. 
 
این بیانیه افزوده است: سلام بر ملّت زنده و مقاوم بحرین که در آرزوی برقراری صلح و آرامش و استیفای حقوق اولیه انسانی خود بر اساس بیانیه حقوق بشر همچنان در وسط میدان مقابله با دیکتاتوری و تبعیض مذهبی ایستادگی می‌کنند و با تقدیم عزیزترین امانت الهی یعنی جان خود راه اصلاح را فرا‌روی ملت‌های منطقه می‌گشایند. 

رژیم آل خلیفه هفته گذشته سه جوان شیعی بحرینی به نام‌های «سامی مشیمع»، «عباس جمیل طاهر السمیع» و «علی عبدالشهید السنکیس» را بدون محاکمه و به بهانه دست داشتن در کشتن سه تن از مزدوران وابسته به آل‌خلیفه از جمله یک افسر اماراتی اعدام کرد که با واکنش و تظاهرات گسترده بحرینی‌ها مواجه شد.
 
https://taghribnews.com/vdcai0nu049nmi1.k5k4.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی