تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 187269

ديدار امير عبداللهيان با دبير كل سازمان ملل متحد و رئیس صلیب سرخ جهانی

معاون عربی و آفریقا وزیرامورخارجه در حاشیه کنفرانس بین المللی کمک به اوارگان سوریه در کویت با دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس صلیب سرخ جهانی دیدار کرد.
ديدار امير عبداللهيان با دبير كل سازمان ملل متحد و رئیس صلیب سرخ جهانی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین امیرعبداللهیان دردیدار با بان کی مون در خصوص آخرین تحولات مبارزه با تروريسم در عراق، وضعيت سوریه و بحران یمن گفتگو کرد.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به تحولات اخیر در یمن و عمليات هوايي نظامی خارجی علیه این کشور نقش  سازمان ملل را در جلوگیری از جنگی همه جانبه بین دو کشور بسیار مهم خواند و از اتخاذ تصميمات يك جانبه عليه كشور يمن ابراز تعجب کرد.
امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه استمرار عملیات نظامی علیه يمن تبعات خطرناکی برای کشورهای منطقه دارد از دبیرکل سازمان ملل خواست از ظرفیت ها و امکانات خود برای توقف فوري هر گونه اقدام نظامی علیه یمن استفاده کند. وي افزود: نبايد اجازه داد كه با تداوم حملات، اتش جنگ  شعله ورتر شود و امنيت جمعي منطقه به مخاطره افتد. 
اميرعبداللهيان نتيجه جنگ فعلي عليه يمن را بي ترديد افزايش فزاينده موج جديد تروريسم و افراط گرايي در منطقه و جهان دانست.
معاون وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به محاصره هوایی و دریایی یمن و نیاز شدید مردم این کشور به کمک های دارویی و غذایی، محاصره غذائي و دارويي مردم يمن در نتيجه حملات نظامي را قويا محكوم و تاكيدکرد كه راهكار نظامي در يمن محكوم به شكست است و گفتگوي ملي و عدم مداخله خارجي تنها راهكار سياسي موجود است.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه همچنين با تاکید بر مسئولیت سازمان ملل در قبال تحولات سریع منطقه و ابراز تاسف از استمرار ورود سلاح و عناصر مسلح تروریستی به داخل سوریه بویژه طی هفته های اخیر خواستار نقش فعال تر سازمان ملل در توقف این روند شد.

امیرعبداللهیان با تشریح مواضع اصولی ج.ا.ایران در قبال بحران سوریه و تاکید بر ضرورت حل سیاسی این بحران به حمایت های کشورمان از طرح استفان دی میستورا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح چهار ماده ای ج.ا.ایران نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

دبیر کل سازمان ملل نیز در این دبدار ضمن تشکر از مشارکت ج.ا.ایران در کنفرانس بین المللی کمک به آوارگان سوریه ضرورت یافتن راه حل سیاسي برای پایان دادن به بحران سوریه، روند سياسي و مبارزه با تروريسم در منطقه را حائز اهميت خواند و بر نقش سازمان ملل در كمك به روند صلح و ثبات در منطقه تاكيد كرد.

بان كي مون با اشاره به نقش سازنده و مهم ايران در منطقه، خواستار كمك بيشتر تهران به تحقق راهكار سياسي در قبال تحولات شد و از همكاري جمهوري اسلامي ايران با نمايندگان دبيركل در امور سوريه، عراق و يمن تشكرکرد.
 
امیر عبداللهیان در دیدار با پیتر ماورر رئیس صلیب سرخ جهانی هم درباره چگونگی رساندن  کمک های انسان دوستانه به سوریه و یمن گفتگو و بر ضرورت گشودن مسیری امن (خط سبز) برای ارسال کمک های  فوری دارویی و غذایی به مردم یمن تأکید کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن خواستار توقف فوری عملیات نظامی نیروهای خارجی علیه کشور یمن و جلوگیری از کشتار مردم آن کشور شد.

"پیتر ماورر" رئیس صلیب سرخ نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات صلیب سرخ در عراق، سوریه، لبنان، اردن و فلسطین ارائه و از روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با(ICRC) کمیته بین المللی صلیب سرخ  تشکر و قدردانی کرد.

"پیتر ماورر" افزود: ما نسبت به ايجاد مسير امن در ارسال كمك هاي انساني به مردم يمن، در حال برنامه ريزي و تلاش هستيم.
 
 
https://taghribnews.com/vdcai0n6o49nau1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی