تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 260933
رئیس قوه قضائیه:

فلسطین مسئله کل جهان اسلام است/ اقدامات رژیم صهیونیستی از مصادیق قطعی جنایات جنگی است

رئیس قوه قضائیه با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان، گفت: اقداماتی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها صورت داده از مصادیق قطعی جنایات جنگی است.
فلسطین مسئله کل جهان اسلام است/ اقدامات رژیم صهیونیستی از مصادیق قطعی جنایات جنگی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه امروز چهارشنبه در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد تاکید کرد: امروز فلسطین محکی است برای ارزیابی بسیاری از امور که در دنیا در حال جریان است؛ در واقع محکی است برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان.
 
وی با تاکید بر این که مسئله فلسطین مسئله یک سرزمین محدود نیست بلکه مسئله تمام جهان اسلام است، تصریح کرد:  در فلسطین مسئله فقط اشغال یک محدوده جغرافیایی خاص در یک مرز محدود نبود بلکه تقابل دو ایدئولوژی اسلام و رژیم صهیونیستی است که از آن مهمتر پشتیبانی لیبرال دموکراسی غربی و ابزار ساختن صهیونیست برای پیشرفت اهدافشان در منطقه است.
 
وی افزود: شواهد و قرائن زیادی این نگاه را تأیید می‌کند که ما مسئله فلسطین را عمیق‌تر و در همین تقابل ایدئولوژیک ببینیم. یکی از واضح‌ترین شواهد این است که در هیچ کجای دنیا، جهان غرب و مخصوصا آمریکا تا به این مقدار برای سرزمینی هزینه نکرد.
 
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: آن مقدار حمایت مالی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای که غرب برای رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، کاشف از امر بسیار مهمتر از اشغال یک سرزمین کوچک است و کاشف از تقابل ایدئولوژیک است.

وی اظهار داشت: فجایعی که در فلسطین، از ناحیه رژیم صهیونیستی در حال جریان است و سابقاً هم وجود داشته یک آزمایش بزرگ برای دنیای غرب است. اقداماتی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها صورت داده از مصادیق قطعی جنایات جنگی است.
 
آملی لاریجانی درادامه گفت: اسلام منادی رحمت است؛ اسلام قدرت اداره کردن جوامع را دارد اما مشروط بر اینکه اجازه دهند و ما باید در این جهت تدبیر کنیم و بحمدالله جمهوری اسلامی الگویی است برای عرضه دین در ساحت اجتماع، سیاست و فرهنگ و امیدواریم که این مسیر در همه کشورهای اسلامی طی شود.
 
آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: راهی در میان ملل مسلمان وجود ندارد. راه نجات بازگشت به خود است. حمایت کشورهای غربی فریبی بیش نیست. ما نمی‌توانیم هیچ توقع و انتظاری از کشورهای غربی‌ و به ویژه آمریکایی‌ها داشته باشیم.
 
 

 
https://taghribnews.com/vdcaewnue49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی