تاریخ انتشار۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 172832

انقلاب اسلامی ، پرتویی از نهضت حسینی و قیام عاشورا است/ ایران اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی

تنا اختصاصی
رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله۱۳آبان از همزمانی این رویداد با عاشورای حسینی امسال خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی ، پرتویی از نهضت حسینی و قیام عاشورا است.
انقلاب اسلامی ، پرتویی از نهضت حسینی و قیام عاشورا است/ ایران اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست خبری اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله۱۳آبان امروز شنبه برگزار شد.

وی در این نشست با بیان این كه ۱۳ آبان ،از مهمترین روزها در تقویم ملت بزرگ ایران است، بیان داشت: در چنین روزی از سال ، سه رخداد در سالهای متفاوت به وقوع پیوسته است که با یک خصوصیت مشترک کلیدی شناسائی می شوند و آن ، تقابل همواره استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار با عزت و آزادگی و حق طلبی ملت بزرگ ایران و انقلاب کبیر اسلامی ایران است که این ویژگی روز ۱۳ آبان را در جایگاهی خاص قرار داده و با مصوبه نمایندگان ملت به یک روز رسمی با موضوعی مهم و همیشگی یعنی "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" تعیین شده است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله۱۳آبان افزود: امسال ویژگی بسیار ممتازی بر آن ویژگی ها افزوده شده است که به این روز معنایی خاص بخشیده است و آن تقارن ۱۳ آبان امسال با روز بزرگ عاشوراست؛ از مهمترین روزهای تاریخ ساز انقلاب که جلوه گری تعالیم عاشورائی در آن تام و تمام است همین روز ۱۳ آبان است ،به نحوی که می توان ۱۳ آبان را محصول و ثمره عاشورا دانست.

وی در ادامه گفت: آنچه مسلم است وهمه اندیشمندان اسلامی و حتی برخی مستشرقین و غربیان آشنا با تاریخ اسلام، بر آن تصریح کرده اند اینکه: انقلاب اسلامی ، پرتویی از نهضت حسینی و قیام عاشورا است و ملت انقلابی ایران نیز با آموزه های مکتبی خویش در همان کوران انقلاب نیز بر حسینی بودن نهضت خویش تأکید مداوم داشتند.

آب خضر تاكید كرد: می توان گفت،ملت ایران با اعتقادات ناب حسینی و هدایتهای رهبر کبیرانقلاب و جانشین شایسته اش در تمامی تحرکات سیاسی فرهنگی خود به نحوی تحت تاثیر پیام عاشورا بوده و می باشد.

وی افزود: یوم‌الله سیزدهم آبان هر سال که یادآور سه حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و می باشد.با محرم و عاشورا و آموزه های آن و فرهنگ عاشورائی پیوندی وثیق و وسیع دارد؛ سیزدهم آبان ۱۳۴۳ که روز تبعید امام خمینی(رحمة الله علیه) به دست ایادی رژیم پهلوی به ترکیه، سیزدهم آبان ۱۳۵۷ کشتار دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم ددمنش پهلوی و سیزدهم آبان ۱۳۵۸ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان که در ایام محرم واقع شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه خاطرنشان كرد: هر چند سه رویداد متفاوت، در سه زمان و با فاصله بلند و کوتاه رخ دادند، ضمن اینکه هر کدام در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقشی خاص ایفا کردند، لیکن دست پلید استکبار ویزید زمان در همه آنها نمایان است.

وی افزود: کارنامه سیاه کشور آمریکا و نظام استکباری آن در پیش از انقلاب وپس از آن بیانگر عمق دشمنی و کینه ورزی علیه ملت حسینی ایران است که از جمله آن نقش مهم و پررنگ آمریكا در طراحی و اجرای كودتای ۲۸ مرداد، حمایت شدید آمریكا از سركوب مخالفان رژیم شاه، طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب و ایجاد آشوب های قومیت ها در بین مرزنشینان، اعمال فشار اقتصادی ؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریكا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران، تشویق و تحریك عراق به آغاز جنگ تحمیلی به ایران در شهریور ۱۳۵۹ ، سرنگون كردن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس در تیرماه ۱۳۶۷، تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، كلینتون و بوش پسر و اوباما، اجرای پروژه ایران هراسی و تحریک کشورهای منطقه بر علیه ایران، طراحی قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران، طراحی تهاجم و شبیخون فرهنگی و ایجاد ناتوی فرهنگی علیه فرهنگ ایران اسلامی و... می باشد.

وی افزود: آنچه مسلم است ،نقشه سیاسی جهان در حال حاضر نمایشگر تقابل دو جبهه سیاسی بزرگ سلطه گران و سلطه ستیزان در جهان است،که امریکا در رأس سلطه گران و ایران اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی و سلطه ستیزی است.

آب خضر در ادامه با اشاره به شعار محوری امسال ۱۳آبان یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس كه همان لعن بر یزید و یزیدیان است، تصریح كرد: در سال جاری در این روز بزرگ عزای حسینی در کنار افزایش شکوه عزاداری و تلاش حداکثری برای تقویت شور حسینی، بر این آموزه بلند عاشورائی یعنی استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری نیز تأکید خواهد شد.

وی افزود: انشاءالله با حضور گسترده عزاداران حسینی ،لبیک به ندای "هل من ناصر حسینی " غریو فریادهای هیهات مناالذلة و لبیک یا حسین و تؤامان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس است که فضای سراسر ایران اسلامی و بخصوص مقابل لانه جاسوسی آمریکا را در روز عاشورا به صحنه ضربه کوبنده حسینیان بر پیکر یزیدیان زمان بدل خواهد کرد.

گفتنی است مراسم امسال در روز سه شنبه ۱۳ آبان از ساعت ".۹:۳۰ صبح الی ۱۲ ظهر" مقابل درب اصلی لانه جاسوسی سابق امریکا واقع در خیابان طالقانی با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی برگزار می شود و در پایان مراسم قطعنامه سراسری قرائت خواهد شد.

حدود ۱۰۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۵۰۰ عکاس ، خبرنگار و تصویر بردار داخلی مراسم تهران و در مجموع در سراسر کشور ، بیش از۲۰۰۰خبرنگار،عکاس و تصویربردار ، مراسم امسال را پوشش خبری می دهند.
https://taghribnews.com/vdcaeun6u49n0a1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی