تاریخ انتشار۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 289437
​با حضور مداحان اهل سنت کشور؛

نخستین همایش ملی نغمه سرایان آیینی اهل سنت در سنندج برگزار شد

نخستین همایش نغمه سرایان آئینی اهل سنت کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از مداحان برگزیده اهل سنت ایران در سنندج برگزار شد.
نخستین همایش ملی نغمه سرایان آیینی اهل سنت در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان عصر چهارشنبه در نخستین همایش نغمه‌ سرایان آئینی اهل تسنن کشور در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور درسنندج اظهار کرد: در این برهه زمانی که دشمنان با تمام توان هویت دینی و ارزش های اسلامی جامعه را مورد هجمه قرار داده اند تقویت ارزش های اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی باید در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی افزود: شاعران آیینی وظیفه ای سنگین را برای نشر ارزش های اسلامی و نهادینه کردن آرمان های انقلاب در جامعه برعهده دارند و در این راستا باید از تمام امکانات برای آشناکردن نسل جوان جامعه نسبت به مبانی هویتیشان بهره بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: این همایش در راستای گرامیداشت شعر آیینی و با محوریت مدیحه سرایان اهل سنت کشور برگزار شده است و انتظار می رود اینگونه برنامه ها روز به روز تقویت شود.

حجت الاسلام باباشاهی افزود: تقدیم بیش از 5 هزار و 440 شهید جوان و نوجوان از سوی مردم کردستان و در مجموع عروج بیش از 23هزار شهید انصار و مهاجر در این خطه نیازمند فعالیت بیشتر شعرای آیینی برای بازتاب این رشادت ها و فداکاری هاست.

وی اظهار داشت: تاثیر شعر در عمق وجود مخاطب بالا و سریع و عمیق و ماندگار است و به همین دلیل موفقیت‌های بشری از این باور و مسیر منتقل شده است و می توان گفت که شعر کانالی برای بیان وجود شاعر به دیگران است و بر روح و روان آدم ها اثرگذار است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور نیز در این مراسم از وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی در ایران به عنوان ضمانت اقتدار و عزت ایرانیان نام برد و افزود: متأسفانه آن طور که برادران اهل سنت به اهل بیت(ع) خدمت می‌کنند این کار خیر در جامعه بازتاب آنچنانی نداشته است و هدف ما رساندن این خدمات به جامعه است.

محمد فراهانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که به جهان ثابت شود که اهل سنت به اهل بیت(ع) احترام می ‌گذارند و در وصف آنان اشعار بسیاری سروده و می ‌سرایند و دشمنان اسلام نمی توانند واقعیت های موجود در جهان اسلام را که بر پایه وحدت، محبت به اهل بیت و زندگی مسالمت آمیز مسلمانان پایه ریزی شده است انکار نمایند.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشوردر ادامه سخنان خود به ارادت ویژه امام شافعی(رض) به اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: زهد، شجاعت، شرافت و علم از خصیصه‌ های امام شافعی بود و ایشان همواره به اهل بیت(ع) عشق می ورزید.

در ادامه این مراسم نیز افراد و گروه های برگزیده اهل سنت کشور به مدیحه سرایی پرداختند و قنبری از پژوهشگران تاریخ اسلام به جایگاه اهل بیت(ع) در شعر و ادبیات شعرا، ادبا و مدیحه سرایان اهل سنت اشاره کرد و برگزاری اینچنین همایش هایی را برای معرفی این ویژگی های وحدت بخش و هویت آفرین ضروری دانست.
https://taghribnews.com/vdcaeonu049nay1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی