تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰:۳۴
کد مطلب : 276134
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

وحدت و همبستگی سرچشمه رحمت برای مومنان امت اسلامی است

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه وحدت و همبستگی منبع پر فیض رحمت الهی برای مسلمانان است، توطئه های دشمنان را در جهت تضعیف امت اسلامی و گسستن پيوند و همبستگی های اسلامی دانستند.
وحدت و همبستگی سرچشمه رحمت برای مومنان امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: اتحاد و همدلی به عنوان راهبردی ارزشمند می تواند برادری و اتحاد دنيای اسلام را در جهان طنين انداز نمايد و به عنوان يكی از اصلی ترين عوامل شكوفايی تمدن اسلامی خود نمايی کند.

«مولوی عبدالواری نوری» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: اگر به سنت رسول الله(ص) و اصحاب و بزرگان دین اسلام نظری بیفکنیم متوجه می شویم که سیره و روش همه آنها بر مدار اتحاد اسلامی و انسجام مسلمين استوار بوده و در اين راه از هيچ کوششی فروگذار نکرده اند.

به گفته وی؛ تفرقه و اختلاف از شيطان نشات می گیرد، همانا شيطان با ایجاد سستی در دین و بروز کینه و کدورت به جای اتحاد و همدلی، دوری و جدایی را به ارمغان می آورد.

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، حضور امروز دول غربی در کشورهای اسلامی را نتیجه دوری از قرآن و عمل نکردن به اوامر وحدت بخش آن دانست و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرموده است: «کسی که از دشمن مسلمانان در جهت ستم به امت اسلامی یاری بخواهد و آنها را به سرزمین های اسلامی راه دهد از گروه ظالمان خواهد بود».

وی، افزود: اگر برای کمک به ملل مظلوم مسلمان در بند کفار و ظالمین نمی توانیم کاری انجام دهیم حداقل برای نجات آنها پیش خداوند دعا نماییم تا خداوند متعال به فضل و کرم خود آنها را از زیر یوغ دشمن نجات دهد.

به گفته مولوی نوری؛ امام حسین (ع) به خاطر پست و مقام ناچیز دنیوی قیام نکرد؛ بلکه احیای سنت نبوی و انجام امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی قیام ایشان بود.

امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه منزوی شود

 امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام است و نباید در جامعه ای که مدعی اسلام است به انزوا کشیده شود.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: این امر مقدس از امتیازات دین مبین اسلام نسبت به سایر ادیان است؛ زیرا در قرآن کریم امت اسلامی به خاطر اینکه این فریضه را انجام می دهند از بهترین امت ها شمرده شده اند.

به گفته وی؛ راه رستگاری مسلمین در این است که همواره کسانی در جامعه باشند و افراد را به معروف دعوت و از منکرات دور بدارند.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با یادآوری اثرات معجزه آسای وحدت ملت اسلامی، تصریح کرد: مسلمین در طول تاریخ در صورت نرسیدن به اتحاد و همدلی همواره دچار سختی ها و مشقت هایی شده اند.

وی، ادامه داد: وحدت اسلامی و ملی نعمتی الهی است، این اراده خداوند است كه می تواند همه اقوام و مذاهب اسلامی را با هم متحد كند.

به گفته آخوند قدیری؛ ایجاد اتحاد و برادری در بین همه جوامع انسانی از اهداف بزرگ دین اسلام است.

وحدت نسخه شفا بخش امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: در شرایط بحرانی کنونی منطقه تنها چیزی که می تواند آلام جوامع اسلامی را تسکین دهد وحدت و همدلی است.

«آخوند قربان محمد اونق» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: چنانچه دنيای اسلام با اتحاد و انسجام به سوی اهداف والای خويش پيش برود رخوت و سستی حاكم بر روابط رخت بر بسته و با آگاهی به سمت قله پيشرفت و پويايی خواهند رفت.

به گفته وی؛ آتش فتنه با تمسک به كلمه توحيد و حفظ وحدت و انسجام ملی و اسلامی توسط پرچمداران واقعی اسلام ناب خاموش می شود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جامعه اعظمیه بندر ترکمن با تاکید بر تربیت صحیح فرزندان بر اساس اصول و دستورات شرع مقدس اسلام، تصریح کرد: ضروری است فرزندانمان را از همان کودکی به مراکز تعلیم و تربیت اسلامی بفرستیم تا پایبند به موازین الهی اسلام باشند.

وی، افزود: اگر کودکان به درستی با هنجارها و ارزش های شرع مقدس آشنا نشوند ناخود آگاه به سمت آسیب های اجتماعی و بی بند و باری ها کشیده می شوند.

به گفته آخوند اونق؛ دین اسلام به سختی به دست ما رسیده است و باید برای حفاظت از آن آماده انجام هر کاری باشیم.

حسن اخلاق كامل كننده ايمان است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: فرد مومن با برخورداری از اخلاق خوب و پسندیده به ایمان کامل دست می یابد.

«آخوند عبدالکریم جاور» در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: اگر مسلمانی از اخلاق خوب و حسنه برخوردار نباشد بداند که دین و ایمانش هنوز به کمال نرسیده است.

به گفته وی؛ داشتن اخلاق خوب بهترین روش برای جذب غیر مسلمانان به دین مبین اسلام است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس، اخلاق حسنه را از عوامل موفقیت پیامبر اسلام (ص) در ابلاغ و گسترش آخرین دین الهی دانست و گفت: اگر نبی مکرم اسلام (ص) مجهز به کرامات اخلاقی و انسانی نبودند در پیشبرد اهداف متعالی خویش به موفقیتی دست نمی یافتند.

اتحاد و همبستگی رمز موفقیت ملل مسلمان است

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: اتحاد، همبستگی، صبر و پایداری رمز موفقیت امت اسلامی است.

«آخوند ناصر قزل» در خطبه های این هفته نماز جمعه دهستان قازان قایه، اظهار کرد: اختلاف، تفرقه و دنیا طلبی موجبات شکست و ذلت را ایجاد می کند و این سنت پیوسته الهی در میان جوامع بشری است.

به گفته وی؛ وحدت و همدلی اسلامی نعمت بزرگی است که باید در جهت حفظ و صیانت از آن تلاش کرد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی قازان قایه با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ فرهنگی به مقابله با مسلمین و تضعیف امت اسلامی آمده است، گفت: ترویج بد حجابی و بی حجابی در جوامع اسلامی از نقشه های شوم دشمن است تا بانوان کشورهای اسلامی به بی عفتی کشیده شوند.

 
https://taghribnews.com/vdcaeinuy49n061.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی