تاریخ انتشار۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 293937
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(20)

احیای تمدن اسلامی از مسائل حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام است/مذاهب مختلف اسلامی در کنار هم چهره واحدی از اسلام معرفی می کنند

تنا - استان گلستان
مدرس حوزه علمیه اهل سنت عرفانی خواجه نفس، گفت: امت اسلامی متشکل از اقوام، ملل، نژادها و زبان های مختلف مسلمین است و جدا کردن هر یک از آنها از بدنه امت اسلامی در واقع زدن چوب حراجی بر پیکره مسلمانان است.
احیای تمدن اسلامی از مسائل حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام است/مذاهب مختلف اسلامی در کنار هم چهره واحدی از اسلام معرفی می کنند
«آخوند جمال الدین علاقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: فرق و مذاهب مختلف اسلامی در کنار همدیگر چهره واحدی از اسلام و آموزه های ناب آن ارائه و به جهانیان معرفی می کنند.

به گفته وی؛ تمام سعی افراد امت اسلامی همواره بر این باشد که این اجزای گوناگون بدنه دین در صلح، صفا و برادری در جوار هم باشند؛ زیرا جدا شدن یکی از آنها بقیه را نیز به درد آورده و بر آلام آنها خواهد افزود.

این استاد برجسته حوزه اهل سنت غرب گلستان، ضرورت پرداختن به تمدن نوین اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: در شرایط کنونی دنیای معاصر، احیای تمدن اسلامی از مسائل حساس و سرنوشت ساز جهان اسلام است.

وی، افزود: وضعیت حاضر کشورهای اسلامی به گونه ای است که عملی کردن و به منصه ظهور رساندن تمدن نوین اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

به گفته وی؛ هر یک از کشورهای اسلامی از ظرفیت و توانمندی مادی و معنوی بالایی برخوردار است که در کنار هم قرار گرفتن و استفاده بهینه از همه این پتانسیل ها، دنیای جدیدی را پیش روی جامعه بشری امروز خواهد گذاشت.

آخوند علاقی با بیان اینکه تمدن نوین دنیای امروز اسلام، نیازمند الزاماتی است که بر اساس آنها این زندگی نو باید تحقق یابد، ابراز کرد: ارزش ها و آموزه های ناب اسلامی شالوده و زیربنای این نوع جامعه قرار می گیرد به گونه ای که تصور تمدن جدید بدون عنصر دین و مذهب امکان پذیر نخواهد بود.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه اسلام به فرموده قرآن کریم این معجزه خاتم الانبیاء (ص)، آخرین دین آسمانی برای هدایت بشریت است قطعا برای برطرف کردن نیازهای فعلی و آینده انسان ها باید جواب ها و راهکارهای متقنی داشته باشد.

به گفته وی؛ در تمدن نوین اسلامی، نخبگان، فرهیختگان، اندیشمندان، متفکران و علما نقش مهم و کلیدی در توسعه این جامعه خواهند داشت؛ زیرا این تمدن به شدت علمی و مذهبی خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت عرفانی خواجه نفس با اذعان بر نقش مهم حوزه های علمیه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: در تمدن نوین اسلامی افراد جامعه باید بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی پرورش یابند که برای اجرایی کردن آن حوزه ها و مدارس علوم دینی نقش موثری خواهند داشت.

وی، افزود: بدین ترتیب حوه های علمیه از هر لحاظ باید تقویت شوند تا بتوانند با تربیت طلاب و روحانیون توانمند و مجهز به علوم و فنون نوین، هدایت جامعه اسلامی را بدست گرفته و به سر منزل مقصود که همان فلاح و رستگاری است برسانند.

 
https://taghribnews.com/vdcaeenu049noo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی