تاریخ انتشار۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 258530

جدایی استان های جنوب عراق با حفر کانال های جدید

فرمانده امنیتی وزارت کشور عراق از حفر کانال های جدید بین استان المثنی و دیوانیه در جنوب عراق به منظور جلوگیری از عبور و مرور ترویست های داعش خبر داد.
جدایی استان های جنوب عراق با حفر کانال های جدید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه القدس العربی با انتشار گزارشی در همین رابطه به نقل از فرمانده امنیتی وزارت کشور عراق نوشت: این کانال ها در حالی ایجاد می شود که حفر کانال های مشابه در استان نجف تا 70 درصد پیشرفت کرده است.

در همین حال وزارت کشور عراق در بیانیه ای از دستور فرقد العیساوی رئیس پلیس استان دیوانیه برای حفر کانالی به عرض دو متر و ارتفاع 3 متر بین مرز دیوانیه و سماوه خبر داد و اعلام کرد که این اقدام به منظور جلوگیری از نفوذ تروریست ها به این استان صورت می گیرد.

این درخواست در حالی بیان شده که نیروهای الحشد الشعبی حفر کانال نجف را که از صحرای کربلا، دیوانیه و سماوه می گذرد تا 70 درصد تکمیل کرده اند.

"کریم الخاقانی" فرمانده گردان امام علی (ع) وابسته به الحشد الشعبی نیز گفت: نیروهای الحشد الشعبی توانستند 70 درصد از مسیر کانال صحرای نجف اشرف را به اتمام برسانند.

وی افزود:هدف از ایجاد این کانال که بر عهده الحشد الشعبی است، حمایت از عتبات مقدسه و شهروندان عراقی و برخورد با هرگونه عملیات تروریستی از سمت غربی صحراست.
 
https://taghribnews.com/vdcaeanuw49nmm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی