تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 168035
با حضور علمای اهل سنت و تشیع:

هشتمین جشنواره ملی فضایل رضوی در زاهدان برگزار شد

هشتمین جشنواره ملی (علمی-پژوهشی) فضایل رضوی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
هشتمین جشنواره ملی فضایل رضوی در زاهدان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور در این همایش اظهار داشت: فضایل رضوی اکنون به افتخار مشترک علمای شیعه و سنی مبدل شده است.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی افزود: برادران اهل سنت با حضوری فعال در جشنواره‌های فضایل رضوی در زمینه مقاله و سخنرانی، بخشی از این افتخار مشترک را رقم زده اند.

وی افزود: ارادت و علاقه علمای اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ریشه تاریخی دارد و علمای اهل سنت افتخار می‌کنند که از علاقه مندان به امام رضا (ع) محسوب می شوند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: برادران اهل سنت اکنون و در برخی از موارد از ما تشیع جلوتر هستند و با نگاه نوین به مقوله امام رضا (ع) که در امت اسلامی به وجود آمده است، محورهای مشترک بین شیعه و سنی باید دست‌مایه و محور وحدت قرار گیرد.

زمانی به نقش سیاسی ابعاد فعالیت‌های امام رضا (ع) در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایشان با حرکت‌های علمی خود به خورشید علمی امت اسلامی تبدیل شده است.

حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان هم در این مراسم گفت: از 96مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش 5 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند .

حجت الاسلام دانشی افزود: نگاه محدثان مذاهب به روایات امام رضا (ع) ، زیارت آن امام همام ، راهکارهای تقریب مذاهب در سیره و گفتار امام رضا(ع) از جمله مضوعات مقالات بود که از تهران ، قم ، اصفهان ، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه و خراسان رضوی به دبیرخانه همایش ارسال شد .

به گزارش تقریب، در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام زمانی، علمای شیعه و سنی، از کتاب مجموعه مقالات برگزیده هفتمین جشنواره همایش ملی فضایل رضوی رونمایی شد و از دست اندرکاران این کتاب با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
https://taghribnews.com/vdcaean6m49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی