تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 297339
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(84)

رژیم صهیونیستی پشت پرده همه توطئه ها علیه مسلمانان است/تمدن نوین اسلامی باید با مشارکت همه مسلمانان ساخته شود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از همه اقوام و مذاهب اسلامی خواست که با تکیه بر آموزه های مترقی دین اسلام برای تشکیل تمدن نوین اسلامی همت گمارند.
رژیم صهیونیستی پشت پرده همه توطئه ها علیه مسلمانان است/تمدن نوین اسلامی باید با مشارکت همه مسلمانان ساخته شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ همام حمودی پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین سی و یکمین کنفرانس وحدت در سالن اجلاس سران از برگزارکنندگان این کنفرانس تقدیر کرد و گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم و عمده مشکلات جهان اسلام از عدم اتحاد بین مسلمانان و توطئه افکنی دشمنان اسلام نشأت می گیرد.

وی افزود: زلزله ای به نام داعش و گروه های تکفیری با پشتیبانی اسرائیل و کشورهای غربی در منطقه راه افتاد اما به فضل الهی و در سایه رهنمون های مرجعیت و مشارکت گسترده مسلمانان جبهه مقاومت شاهد نابودی توطئه داعش هستیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه سخنان خود به توطئه های هویتی دشمنان اسلام در راستای بیگانه کردن جوانان مسلمان از هویت اسلامیشان اشاره کرد و گفت: امروز یک جنگ بسیار پیچیده علیه مسلمانان شکل گرفته است که در پشت پرده این توطئه و سایر توطئه های منطقه می توان رد پای رژیم صهیونیستی را به عینه مشاهده کرد.

شیخ حمودی به پیروزی های محوز مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن اشاره کرد و گفت: به فضل الهی توطئه دشمنان در منطقه محقق نشد و توطئه داعش خنثی شد.

وی افزود: داعش فقط ظاهر اسلامی دارد و دشمنان اسلام با توطئه داعش قصد تخریب چهره صلح طلب، کریمانه و عدالت خواهانه اسلام را داشتند و در این مسیر نیز اذهان بسیاری از جوانان مسلمان را تحت سلطه خود قرار داده بودند.

شیخ حمودی خاطرنشان کرد: پس از توطئه داعش نیز هم اکنون دشمنان به دنبال ترویج روحیه دین ستیزی و افکار ضد دینی در بین جوانان مسلمانان هستند.

وی افزود: صدها سال است که مردم عراق و منطقه ما دچار انواع توطئه های تفرقه افکنانه و تجزیه طلبانی شده اند و همه این توطئه ها از اسرائیل نشأت می گیرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد: ملت عراق یک ملت متدین و استوار هستند و کمبود امکانات و تحریم ها و توطئه های نفتی و اقتصادی عربستان سعودی و دشمنان اسلام را پشت سرگذاشته و با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالیقدر آیت الله سیستانی اقدام به تشکیل نیروهای بسیج مردمی یا حشد الشعبی نمودند و این نیروی مردمی دستاوردهای بزرگی برای ملت عراق و جبهه مقاومت داشته است.

شیخ حمودی افزود: حشد الشعبی متشکل از جوانان برومند عراقی از همه اقوام و مذاهب است و به عنوان نیرویی مردمی برای مقابله با هر نوع توطئه و هجمه دشمنان آماده است و همه جهانیان به شجاعت و رشادت آن ها اذعان کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پس از نابودی داعش باید به فکر این مهم باشیم که افکار داعشی را چه طور از اذهان جوانان منطقه پاک نماییم لذا برگزاری کنفرانس وحدت و نشست های تخصصی بین علما و اندیشمندان اسلامی نیازی مبرهن برای مقابله با این افکار است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: اسلام یک دین جامد نیست و حرکتی پویا و رو به رشد و آینده نگرانه را طی می کند و امید است در این کنفرانس به عمق پرداخته شود و از مسائل حاشیه ای پرهیز شود.

شیخ حمودی افزود: دغدغه ما دغدغه اسلام است و اگر در این برهه از زمان حکامی که خود را خادم الحرمین می دانند و با همراهی اسرائیل و سایر دشمنان اسلام به جنگ با اسلام و تضعیف مسلمانان ورود پیدا کرده اند باید بدانند که تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است و توطئه های آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی همچنین به مشارکت میلیونی مسلمانان از اقوام و مذاهب اسلامی در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: پیوند مودت و دوستی بین اقوام مذاهب اسلامی در منطقه ایجاد شده است و توطئه های دشمنان راه به جایی نخواهد برد چرا که این پیوند مودت بر مبنای مودت به امام حسین(ع) و عمل به آموزه های اسلامی شکل گرفته است و روز به روز نیز این پیوند تقویت می شود.
https://taghribnews.com/vdcae0nuo49noe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی