تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 164985

تظاهرات ضد صهیونستی در کشمیر و نیویورک

مردم کشمیر با برپایی تظاهرات جنایتهای رژیم صهیونیستی درغزه و سکوت جامعه جهانی را در این خصوص محکوم کردند.
تظاهرات ضد صهیونستی در کشمیر و نیویورک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مردم منطقه کشمیر تحت کنترل هند روز گذشته تظاهرات کردند، این تظاهرات در اعتراض به جنایتهای اسرائیل در نوار غزه بود، شرکت کنندگان در این تظاهرات درحالیکه پرچمهای فلسطین را در دست داشتند جنایتهای اسرائیل در غزه را محکوم کردند، مسلمانان کشمیر می گفتند باید حملات اسرائیل به غزه متوقف شود.

مردم کشمیر پس از اقامه نماز عید فطر شعارهایی رسا در محکومیت جنایتهای اسرائیل سردادند و بلافاصله پس از نماز عید به برپایی تظاهرات ضداسرائیلی مبادرت کردند تا با مردم فلسطین اعلام همبستگی کنند. آنها شعار می دادند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: ما چگونه می توانیم عیدفطر را جشن بگیریم حال آنکه برادران و خواهران ما بیرحمانه در نوار غزه کشتار می شوند و جامعه جهانی ساکت است و فقط شمار کشته ها را می شمارد؟ این عید بیش از اینکه برای ما فرصتی برای جشن باشد، فرصتی برای عزاداری است زیرا ما مردم کشمیر به خوبی می دانیم که زندگی در شرایط اشغالگری به چه معنا است.

این تظاهرات ضداسرائیلی در نهایت به خشونت کشیده شد و معترضان با نیروهای پلیس هند درگیر شدند، دهها نفر در این تظاهرات زخمی شدند زیرا نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند، معترضان نیز در واکنش به این حملات، با سنگ به نیروهای دولتی هند حمله کردند. معترضان کشمیری ، در این تظاهرات، شعارهایی هم در حمایت از استقلال کشمیر از هند سردادند.

به گفته کارشناسان، شدت اعتراضهای مردمی در تظاهرات کشمیر نشان دهنده میزان خشم و انزجار مردم کشمیر از اقدامات اسرائیل و اشغالگری هند در کشمیر است.

پليس آمريکا پنجاه نفر از معترضان به جنايتهاي رژيم صهيونيستي را بازداشت کرد
روز گذشته فعالان و شهروندان آمریکایی درمقابل دفتر نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل متحد در شهر نیویورک تظاهرات کردند، شرکت کنندگان در این تظاهرات، نوشته هایی در دست داشتند که بر توقف حملات به غزه و نسل کشی مردم تاکید داشت. 

دکتر نورمن فینکلستین استاد معروف دانشگاههای آمریکا نیز در این تظاهرات شرکت داشت، وی که از منتقدان اسرائیل است از مردم آمریکا خواست با نافرمانی مدنی به بیان اعتراض خود علیه اسرائیل مبادرت کنند. آنها می گفتند باید اسرائیل تحریم شود.

وی در این تظاهرات گفت: من نامه هایی از دوستانم دریافت کرده ام که در آن از کودکان فلسطینی سخن گفته می شود که به هنگام بازی در زمینهای بازی غزه کشته می شوند، وقتی این پیامها را دریافت کردم با خودم گفتم باید علیه این روند جاری در غزه کاری کنم.

به گفته فینکلستین افزایش مقاومت درمقابل اقدامات اسرائیل ضروری است.

فینکلستین افزود: همه وظیفه دارند از کودکان غزه محافظت کنند. یهودیان جهان نیز باید در این مسیر حرکت کنند. همه باید این کار را انجام بدهند.

در ادامه پلیس آمریکا پنجاه نفر از معترضان به جنایتهای رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد که علیه این رژیم تظاهرات به راه انداخته بودند.

حدود یکصد و پنجاه نفر در تظاهرات دیروز نیویورک شرکت داشتند، شماری از این افراد در این تظاهرات درحالی دستگیر شدند که از حق شهروندی خودشان برای بیان دیدگاه هایشان استفاده می کردند، آنها روی کف خیابان دراز کشیدند و حاضر به ترک این مکان نشدند، بیش از یکصد نیروی پلیس نیویورک در این مکان حاضر شدند و پنجاه نفر از معترضان را دستگیر کردند، شماری از مردم نیویورک به هنگام بازداشت این افراد در محل حاضر شدند و برای آنها هورا کشیدند. این شهروندان نیویورکی علیه اسرائیل و حمایتهای آمریکا از آن شعار می دادند.
https://taghribnews.com/vdcaayn6m49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی