تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 220982

برگزاری جشن انقلاب اسلامی ایران در کشورهای جهان

مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران در کشورهای قرقیزستان، بلاروس، لبنان، الجزایر، آذربایجان و بنگلادش برگزار شد.
برگزاری جشن انقلاب اسلامی ایران در کشورهای جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به همت رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 16 بهمن‌ماه با حضور ایرانیان مقیم و شهروندان جمهوری قرقیزستان در محل سالن اپرا بالت شهر بیشکک برگزار شد.
 
در اين مراسم، علی نجفی، سفیر ایران در قرقیزستان طی سخنانی، به تبیین پیام‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: پیام انقلاب مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره)، استقلال طلبی، آزادی خواهی، حق طلبی، خود باوری، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و تعامل سازنده با جهان، بوده است.
 وی افزود: اصول مذکور هم‌اکنون در اندیشه‌های روشن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالي) متجلی است و در پرتو این اصول، جمهوري اسلامي ايران همواره راهبرد احترام متقابل، عقلانیت، گفت‌وگو و منافع مشترک را مورد تأکید قرار داده است.
 
در بلاروس نیز رايزني فرهنگي ايران جشن بزرگداشت دهه فجر را در محل سالن «خانه دوستی ملل» و همزمان با شب شعر پارسی در شهر مينسك، برگزار کرد.
 
در این محفل که با حضور سفیر و كاركنان سفارت، نمايندگان برخي رسانه‌هاي بلاروس و بسیاری از شعرای بلاروسی و دانشجویان ایرانی و بلاروسی و تعدادی از نویسندگان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی اين كشور تشکیل شد، شفاعي، رایزن فرهنگی كشورمان در بلاروس با خواندن مقاله‌ای، نقش شعر و ادبیات فارسی در انقلاب اسلامی را تبیین كرد.
 همچنين اوگنی نوویکوف که از رادیو بلاروس در این محفل شرکت كرده بود، در سخناني گفت: راهی که ایران انتخاب کرده، راهی است که به مقصد می‌رسد؛ اگرچه در اين راه تنهاست اما هنر ایستادگی را نیز دارد.
 

به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همايش «اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران» در داکا نیز برگزار شد. در این مراسم که با حضور شخصیت‌های فرهنگی، دینی، هنری، رسانه‌ها و سایر طبقات اجتماعی بنگلادش در تالار اجتماعات انجمن پزشکان شهر داکا برپا شد، اقبال سبحان چودری، مشاور اطلاعاتی نخست‌وزیر بنگلادش، عباس واعظی، سفیر و سيد موسي حسيني، رايزن فرهنگي كشورمان در بنگلادش، رشید الاسلام، روزنامه‌نگار و دبیر اجرایی روزنامه آنلاین «آمادرشامای داتکام» و مصطفی سرور فاروقی، کارگردان سینمای بنگلادش، سخنراني كردند.
 در اين مراسم، سید موسی حسینی، رایزن فرهنگی كشورمان، در سخنانی کوتاه درباره اهداف انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) یک انقلاب فکری بود و برجسته‌ترین شعاری که در دوران انقلاب، خواسته مردم انقلابی را متبلور می‌ساخت، سه خواسته مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
 
پس از آن رشیدالاسلام، روزنامه‌نگار بنگلادشي ضمن ارايه مقاله خود گفت: بزرگ‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی در قیاس با بسیاری از انقلاب‌های بزرگ جهان در این است که انقلاب‌های دیگر شاید توانسته باشند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند، اما در تغییر سرنوشت مردم و ملت آن کشور یا عاجز بوده و یا خیلی کند عمل کرده‌اند؛ درحالیکه انقلاب اسلامی ایران توانسته است همزمان با تغییر سرنوشت کشور ایران، سرنوشت ملت و مردم هوشمند ایران را نیز تغییر بدهد. البته برای رسيدن به این دستاورد ارزشمند، ملت ایران نیز حداکثر ایثار و از خودگذشتگی را از خود نشان دادند.
 
در لبنان هم مراسم سی‌ و‌ هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به همت جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) در بعلبک گرامی داشته شد.
 در این مراسم"محمد فتحعلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، شماری از نمایندگان پارلمان، شیخ محمد یزبک، رئیس شورای شرعی حزب‌الله، شماری از کشیشان طوایف مسیحی لبنان، عمار الموسوی، مسئول ارتباطات بین‌المللی حزب‌الله و جمع کثیری از اهالی بعلبک حضور داشتند.
سفیر ایران در این مراسم محبت را پیام ایران به همه ملت‌ها به منظور تحکیم روابط برادرانه و انسانی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان طرفدار حق ملت‌های آزاد در زمینه دفاع از کرامت، عزت، آزادی، اصول و ارزش‌های مشروع خودشان است.
در همین رابطه "کشیش "رحمه" طی سخنانی تصریح کرد: بسیار مسروریم که امروز با لغو تحریم‌ها به دنیا ثابت شد که همچنان به ایران اسلامی نیازمند است و باید حقوق این کشور را به رسمیت بشناسد.
وی افزود: ما مطمئنیم که ایران، کشوری که انقلاب خود را بر پایه ارزش‌های مسالمت‌آمیز اسلامی بنا نهاده به همسایگان خود به‌ ویژه لبنان از زاویه همین تسامح و برادری نگریسته و روابط خود را نیز بر پایه ارزش‌هایی چون صداقت، منافع مشترک و آزادی تعیین سرنوشت پایه‌گذاری کرده است.

آيين بزرگداشت سی‌وهفتمین سالگرد انقلاب اسلامي در جمهوري آذربايجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در محل سالن اجتماعات اين نمايندگي فرهنگي برگزار شد.
 در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به برخی از ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) و نقش ايشان در رویدادهای قبل و بعد از انقلاب اشاره كرد.

آيين بزرگداشت پيروزي انقلاب اسلامي در الجزاير روز 20 بهمن‌ماه در محل هتل هیلتون الجزیره به همت سفارت ایران در این کشور برگزار شد.


 
https://taghribnews.com/vdcaawnuu49nuo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی