تاریخ انتشار۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 270185

پرچمی را که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهیم گذاشت

بار دیگر 14 خرداد فرا رسید، سالگرد ارتحال بزرگ مردی که تاریخ ساز شد و زمانه را به دو نیمه قبل و بعد از خود تقسیم کرد، امام خمینی(ره) در چنین روزی زمین را با زمینیان تنها گذاشت و به عرش سفر کرد ولی هیهات که فرزندان معنوی حضرت روح الله پرچمی که او برافراشت را بر زمین بگذارند چنان چه خلف صالح امام در اولین سالگرد ارتحال آن حضرت گفت «دوران امام خمینی ادامه دارد و خواهد داشت. راه او راه ما، هدف او هدف ما، و رهنمود او مشعل فروزنده ماست».
پرچمی را که تو برافراشتی هرگز بر زمین نخواهیم گذاشت

بیست و هشتمین سالگرد ارتحال روح قدسی خدا نیز فرا رسید و چه زیبا سید شهیدان اهل قلم در رثای این مصیبت گفت «داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیا مبری مبعوث نمی‌شد و هیچ منذری نمی‌آمد خمینی میراث‌دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی».

ولی خدا ما را یاری کرد و «اکنون، این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول‌الله ظهر حکومت اسلام  به غروب خونین شهادت حسین‌بن‌علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار  بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.»
آری اینک امام خمینی در کنار فرزندان معنوی خود نیست ولی راه و مرام او ادامه دارد و هیهات که بسیجیان خمینی این اجازه را دهند که انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

راهی که امام خمینی(ره) واضع و بنیانگذار آن بود مشخص است، این راه اصولی دارد که تا ابدالدهر لایتغیر هستند و هیچ کس را یارای آن نیست که خدشه ای بر آن ها وارد کند، رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی پس از ارتحال حضرت روح الله در بیانات خود در حرم مطهر امام این اصول را تبیین کرده اند و به درستی می‌توان گفت  «هرگز اجازه نخواهیم داد پرچمی که امام برافراشت بر زمین بماند»

5 شاخص انقلابی گری
چنانچه ذکر آن رفت رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی پس از فوت امام خمینی(ره) اصول آن حضرت را برای مردم تبیین کرده‌اند که در ادامه این گزارش به این اصول می پردازیم.
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1395 در  مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)  در تبیین معیارهای اصلی انقلابی‌گری به تشریح پنج شاخص عمده پرداختند: «پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی»، «هدف‌گیری مستمر آرمان‌ها و همت بلند برای رسیدن به آنها»، «پایبندی به استقلال همه‌جانبه  کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او» و «تقوای دینی و سیاسی».

رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1394 نیز به موضوع مهم تحریف شخصیت امام(ره) پرداخته و از این توطئه به عنوان ایجاد انحراف در نقشه راه ملت یاد کردند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای  در این سخنرانی تنها راه شناخت صحیح و دقیق شخصیت امام‌(ره) را، شناخت و بازخوانی اصول و مبانی مکتب فکری ایشان برشمردند و تأکید کردند: اگر شخصیت امام براساس این روش شناخته نشود ممکن است عده‌ای امام را براساس سلیقه‌های فکری خود معرفی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، اصول و مبانی فکری امام‌(ره)  را برگرفته از بیانات گوناگون ایشان در طول ۱۵سال نهضت اسلامی و ۱۰سال بعد از پیروزی انقلاب دانستند و افزودند: اگر این اصول کنار یکدیگر قرار گیرند، شاکله‌ای از شخصیت واقعی امام خمینی‌(ره) شکل خواهد گرفت.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای سپس به بیان اصول هفت‌گانه‌ مکتب فکری امام بزرگوار‌(ره)  پرداختند؛ این اصول بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب عبارتند از:  اثباتِ اسلام ناب محمدّی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده‌ الهی و بی‌اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی، اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و  مخالفت با تمرکزهای دولتی ، حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی، مخالفت صریح با جبهه‌ قلدران بین المللی و مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه‌پذیری و تکیه بر وحدت ملی.

آن چه ذکر شد اصول مصرح در بیانات حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است ، راه امام همچنان با استمرار بر روی این اصول ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
 
https://taghribnews.com/vdcaawnum49n061.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی