تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 259881

روسیه خواستار توجه رژیم صهیونیستی به قطعنامه سازمان ملل شد

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه بسیاری از کشورها با رژیم صهیونیستی در مورد شهرک سازی اختلاف دارند، خواستار توجه این رژیم به قطعنامه سازمان ملل در این زمینه شد.
روسیه خواستار توجه رژیم صهیونیستی به قطعنامه سازمان ملل شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ویتالی چورکین"  نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس روسیه، در پاسخ به این پرسش که "آیا شورای امنیت باید به خودداری رژیم صهیونیستی از اجرای قطعنامه ممنوعیت شهرک سازی در اراضی فلسطین پاسخ دهد"، با بیان اینکه اطمینان ندارم شورای امنیت باید پاسخ دهد، اظهار کرد: اختلاف های جدی بین اکثریت اعضای جامعه جهانی (کشورها) با تل آویو در مورد شهرک سازی وجود دارد.
 
وی افزود: دولت دونالد ترامپ هم اعلام کرده که ادامه شهرک سازی به حل و فصل مسالمت آمیز (مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین) کمکی نمی کند.
 
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل همچنین در ادامه این مصاحبه، در مورد شهرک سازی رژیم صهیونیستی گفت: با مساله پیچیده ای سر و کار داریم و در شرایط کنونی لازم است مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین از سرگرفته شود.
 
چورکین همچنین با اشاره به دعوت روسیه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به مسکو گفت که از آنها خواسته شده بدون پیش شرط با یکدیگر مذاکره کنند.
 
کمیته ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته در تازه ترین اقدام با هدف ادامه شهرک سازی در زمین های فلسطینیان، با ساخت 181 واحد جدید در بیت المقدس موافقت کرد.
 
تصویب احداث واحدهای شهرک سازی نقض آشکار و روشن قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه سوم دی با رأی مثبت 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع دولت وقت آمریکا تصویب شد که ضمن محکومیت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، از رژیم صهیونیستی خواسته شده این عملیات را متوقف کند.
 
وزارت خارجه روسیه نیز قطعنامه شورای امنیت را موضع جامعه جهانی اعلام کرد و افزود: مسکو به قطعنامه مخالفت با شهرک سازی در اراضی فلسطینی رأی مثبت داد، زیرا این سند بیانگر موضع جامعه جهانی است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcaaonu649nma1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی