تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 189285

تأکید شیخ الازهر بر هوشیاری ملت عراق

شیخ الازهر در دیدار با رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق، بر ضرورت هوشیاری ملت عراق در برابر فتنه ها و توطئه‌های طراحی‌شده علیه آنان هشدار داد.
تأکید شیخ الازهر بر هوشیاری ملت عراق

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "احمد الطیب"، در دیدار با شیخ "خالد الملا"، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق که در رأس هیئتی به قاهره سفر کرده است، تأکید کرد: ملت عراق باید هوشیاری خود را در برابر فتنه ها و توطئه هایی که علیه آنان طراحی شده است، حفظ کنند.
 
وی با اشاره به اینکه فرقه‌گرایی و مذهب‌گرایی، با تعالیم و آموزه‌های دین اسلام متناقض است، گفت: دین اسلام همواره به همزیستی مسالمت‌آمیز و دوستی و همکاری دعوت می‌کند.
 
شیخ خالد الملا نیز در این دیدار با ستودن نقش الازهر در تقویت وحدت و برادری اسلامی و مقابله با اندیشه‌های تکفیری، گزارشی از جنایت‌های گروه تروریستی داعش علیه ملت عراق را به منظور تصحیح دیدگاه علمای مصر در قبال این گروه تروریستی ارائه کرد.
 
هیئت علمای اهل سنت عراق به ریاست شیخ خالد الملا به عنوان فرستاده ویژه نخست وزیر عراق،  شنبه 29 فروردین‌، به مصر سفر کردند.
  الازهر مصر، ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای مردمی عراق، علیه اهل تسنن این کشور جنایت می کنند.
این اتهام با واکنش علما، سیاستمداران و قشرهای مختلف مردم عراق روبرو شد به گونه‌ای که آنان خواستار اعزام هیئتی از الازهر برای آگاهی از تحولات عراق شدند.
 

 
https://taghribnews.com/vdcaaon6m49nau1.k5k4.html
مرجع : الشروق
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی