>> نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی برگزار شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 165489
با حضور مسوولان و مدیران شهرستان راز و جرگلان و علمای شیعه و سنی این منطقه:

نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی برگزار شد

نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی با هدف برائت و بیزاری از گروهک های تکفیری با حضور مسوولان و مدیران شهرستان راز و جرگلان و علمای شیعه و سنی این منطقه برگزار گردید.
نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دفتر امور اهل سنت استان های خراسان، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه شهرستان راز اظهار ضمن لزوم وحدت و همدلی مسلمانان جهان اظهار داشت: تنها راه برون رفت از بحران جاری حفظ وحدت و بیزاری از گروهک های تروریستی و تکفیری است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قدرتی به تشریح تاریخ پیدایش عقاید افراطی و تعصبی در قرن چهارم هجری به وسیله ابن تیمیّه اشاره کرد و افزود: آراء ابن تیمیه را اهل سنت هم بر نتابیدند و او را طرد کردند.

وی اضافه كرد: در قرن دوازدهم یکی از جاسوسان زبده و کارکشته انگلیسی به نام مستر همفر با نفوذ در بین مسلمانان و موفق شد شخصی را پیدا كند كه بتواند عقاید خرافی را به وسیله آن در میان مسلمانان بگنجاند. پس از پیگیری فراوان توسط جاسوسان انگلیسی خصوصیات مورد نظر در وجود فردی به نام محمد بن عبدالوهاب که شخصی متعصب بود پیدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: در زمان حال نیز شاهد پیدایش گروهک تکفیری، بعثی داعش به سرکردگی ابوبکر البغدادی هستیم که از سنین کودگی دست پرورده سازمان جاسوسی انگلیس و غرب بوده روی کار آمده و چنین جنایات هولناکی را در منطقه به بار می آورد.

ایشان بر ارتباط و همبستگی هر چه بیشتر بین شیعیان و اهل سنت تأکید كرد و افزود: امروز شاهد ظهور اغرادی هستیم كه داعیه رجوع به عقاید سلف و زمان پیغمبر و خلفاء را دارند اما از آنجا كه سواد و اطلاعات کافی نداشتند راه در این زمینه ندارند راه را اشتباه رفته و هم اکنون هم شاهد نتایج زیان بار این عقیده در بین مسلمین جهان می باشیم.
https://taghribnews.com/vdcaamn6o49niy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی